خاطرات زنی که همسرش به هفت بار تیرباران محکوم شد

همزمان با دهه فجر کنگره ملی شهدای فجرآفرین با تجلیل از شهدای دوران انقلاب اسلامی برگزار شد.

خاطرات زنی که همسرش به هفت بار تیرباران محکوم شدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اسکندر یارنسب مدیرکل تبلیغات و مراکز فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران دراین کنگره توضیح داد: این کنگره برای گرامیداشت مقام شهدای خرداد ۴۲ تا بهمن ماه ۵۷ و طول دوران مبارزه با طاغوت برگزار می‌شود.

آن‌ها نماد و نهال انقلاب اسلامی را کاشتند و در دوران جنگ تحمیلی و جبهه مقاومت اسلامی الگو شدند و عزیزانی همچون حاج قاسم سلیمانی از درون این جامعه ایثارگر رشد کردند.

وی افزود: نقش شهدای فجرآفرین بارز و ویژه است چراکه در آن دوران مخوف که رژیم شاه شنکجه‌گاه و سیاه‌چاله داشت کسی جرأت نداشت اقدامی کند.

یار نسب گفت: در این کنگره از ۱۲ نفر به نمایندگی از تمام اقشار جامعه به صورت نمادین تقدیر خواهیم کرد.

در بخش دیگر این کنگره، پروین سلیحی همسر شهید لبافی‌نژاد گفت: خدا را شکر می‌کنم که حدود سه سال همسر یکی از مردان خدا بودم. بندگی، ایمان، اخلاص و عشق را در وجود او حس می‌کردم. لحظه به لحظه زمانی که همسر ایشان بودم خدا را شکر می‌کردم. می‌دانستم شهید می‌شوند.

وی ادامه داد: همسرم از همان سال ۴۲ که دانشجوی پزشکی بود با امام بیعت می‌کنند. سال ۵۱ من ۱۶ ساله بودم و با آگاهی همسرش شدم. او در دانشگاه تهران رتبه اول را گرفته بود و برای تخصص بورسیه آمریکا را داشتند تا تخصص بگیرند. او برای رفتن از امام استفتاء گرفته بودند حضرت امام یک کلمه برایش نوشته بودند شما مخیر هستید. همسرم خوشحال شدند که می‌تواند بماند و با یزیدیان زمان مبارزه کند.

سلیحی ادامه داد: در اولین سفرمان به مشهد در آن زمان که واژه شهادت تقریبا ناشناخته بود از من درخواست کرد تا برایش دعای شهادت کنم. وقتی ما دستگیر شدیم من ۱۸ سال بیشتر نداشتم. آن زمان فرزندم یاسر یک ساله و نیم بود. بعد از دو سال که از اسارت بازگشتم فرزندم من را نمی‌شناخت.

وی گفت: همسرم به هفت بار اعدام محکوم شده بود چرا که چند مستشار آمریکایی و مأمور ساواک را از بین برده بود. ۱۰ روز قبل از تیربارانش بنا بر مصلحتی، دیداری با هم داشتیم و آنجا خبر شهادتش را داد. من در آن ملاقات نور بهشت را در وجودش می‌دیدم. در این ملاقات از من خواست که مبادا پس از آزادی بگویی خسته‌ام!.

این مبارز انقلابی با اشاره به اینکه گروه‌های مختلفی از مبارزان وجود داشتند افزود: همسرم یادآور شد که اگر در دادگاه اطفال محاکمه‌ات کنند حد اقل ۱۵ سال در حبس هستی، اما پس از آن همرزمانی که انتخاب می‌کنی فقط در راه رضای خدا مبارزه کنند. او از نگاه من مستجاب الدعوه بود.

همچنین حجت‌الاسلام کاویانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه این کنگره بیان کرد: «هنوز خسته و پشیمان نیستم.» این جمله همسر شهید لبافی نژاد؛ این پیامی است که در گام دوم انقلاب به آن نیاز‌مند هستیم. آن‌ها در شرایطی بودند که بسیار دشوار و و نا امید کننده بود.

وی ادامه داد: استواری انقلاب اسلامی ریشه در ایثار و شهادت طلبی خانواده‌هایی همچون لبافی نژاد است. ما با الگو گیری از صاحبان اصلی انقلاب به راه خود ادامه خواهیم داد. همسر شهید لبافی نژاد پیام انقلاب را بیان کرد.

در بخش پایانی این مراسم دختر شهید غلامعلی رجایی، همسر شهید مرتضی لبافی نژاد، مادر دانش آموز شهید علی سندروس، برادر ماموستا امینی، وارطان آراکلیان، همسر حجت‌الاسلام شهید علی اوسطی، فرزند شهید ابوالقاسم اردستانی، مادر شهید جلال ثنایی، پدر شهید ایرج استاد حسین و دختر حجت‌الاسلام شهید سیدعلی نورالدینی تقدیر شدند.

در این مراسم همچنین از ویژه نامه «شاهد یاران» مختص سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار