تهیه‌کننده فیلم «تعارض» در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سرمایه‌گذاری در سینما با هدف فرهنگ‌سازی مغفول مانده است

سیدزاده از چرایی ساخت فیلمی با رویکرد فرهنگی و رساندن آن به جشنواره فیلم فجر گفت.

سید امیر سیدزاده که با تهیه کنندگی فیلم سینمایی «تعارض» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد، درباره چرایی حمایت کمرنگ بخش فرهنگی کشور از تولید فیلم های تأمل برانگیز، به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: قطع به یقین هر جامعه‌ای برای مصون ماندن از آسیب‌های اجتماعی باید زیرساخت‌های فرهنگی درستی داشته باشد. فرهنگ سرمنشأ سلامت زندگی کردن و جلوگیری از ناهنجاری‌ها در جامعه است. برای ساختن ساختارهای این فرهنگ نیاز به سرمایه‌گذاری است که از طرف من نمی‌تواند باشد؛ بلکه باید از طرف حاکمیت باشد. متاسفانه بحث سرمایه گذاری در فرهنگ سازی جامعه مغفول مانده است و این امر آسیب‌ها و تبعات خودش را دارد. یکی از آن‌ها این است که مردم از فیلم‌های فرهنگی و آثاری که گیشه‌ای نیستند، استقبال نمی‌کنند.

او در خصوص سرمنشأ ریسک پرداختن به فرمی متفاوت در فیلم «تعارض» و سرمایه‌گذاری بر چنین فیلمی که نگاه گیشه‌ای ندارد، گفت: من وقتی نیاز را ملاک قرار دهم و ببینم جامعه کنونی به چنین فیلم‌هایی برای بالا رفتن شعور فرهنگی نیاز دارد، سعی می‌کنم ریسک به جان خود بخرم. جامعه ما باید از لحاظ فرهنگی به سطحی برسد که فرهنگ همچون خوراک جسمی به آن‌ تزریق شود. یکی از نیاز‌های مردم ساخت فیلم فرهنگی است.

سیدزاده در خصوص اکران نسخه سیاه سفید و یا رنگی فیلم تعارض بیان کرد: هر کدام که بازخورد و خروجی بهتری داشته باشد، همان را پس از جشنواره اکران می‌کنیم، اما برای پخش خارج از کشور نسخه سیاه و سفید بهتر و بیشتر جواب می‌دهد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار