دلایل تاخیر طولانی مدت برای صدور کارت ملی هوشمند

سخنگوی ثبت احوال ادعا کرده بود که تا پایان سال ۹۸ پرونده کارت ملی هوشمند بسته می‌شود؛ این در حالی است که تعداد زیادی از مردم هنوز موفق به دریافت آن نشده‌اند.

در انتظار کارت هویتبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تأخیر در صدور کارت ملی هوشمند، دردسری است که این روز‌ها گریبان خیلی‌ها را گرفته. ثبت احوال اعلام کرده به‌علت نبود کارت خام و تحریم‌ها، توزیع کارت ملی هوشمند با مشکلاتی مواجه شده است.

مردم در انتظار کارت ملی هم اعتقاد دارند اگر برای انجام این طرح زیرساخت‌های لازم فراهم نبود، چرا اصرار بر انجام آن وجود داشت، در حالی که همه کار‌های دولتی و بانکی با این کارت انجام می‌شود.

سخنگوی ثبت احوال ادعا کرده بود که تا پایان سال ۹۸ پرونده کارت ملی هوشمند بسته می‌شود؛ این در حالی است که تعداد زیادی از مردم هنوز موفق به دریافت آن نشده‌اند.

دردسر‌های کارت ملی هوشمند برای بعضی‌ها تمامی ندارد. آن‌ها افرادی هستند که برای دریافت کارت ملی کمی دیر اقدام کرده‌اند و حالا دست روی دست منتظرند؛ چرا که نه ثبت احوال کارت آن‌ها را می‌دهد و نه اینکه سازمان‌های دولتی مثل بانک‌ها، کارت ملی قبلی آن‌ها را قبول می‌کند. آقای «عماد خورشیدی» یکی از افرادی است که از تیر ۹۷ تا امروز برای کارت ملی ثبت‌نام کرده، اما هنوز برای دریافت آن موفق نشده است.

او به خبرنگار می‌گوید: «برای من سؤال شده است که چطور کارت گواهی‌نامه یا کارت سوخت ارائه می‌شود، اما کارت ملی نه؟ مگر بدنه کارت ملی متفاوت است؟» خورشیدی که در چند ماه اخیر به صورت متعدد به سازمان ثبت احوال و اداره پست سر زده تا بتواند کارت ملی خود را دریافت کند، ادامه می‌دهد: «مردم همه گله‌مند هستند و می‌گویند این تأخیر به این خاطر است که مجدداً از ما پول دریافت کنند چرا که هزینه ثبت‌نام کارت ملی هوشمند برای هر نفر ۲۵ هزار تومان است». او همچنین ادامه می‌دهد: «تمام مراکز دولتی از جمله بانک‌ها برای انجام خدمات اداری از ما کارت ملی هوشمند می‌خواهند و ما نداریم؛ این در حالی است که از سال گذشته برای ثبت‌نام اقدام کرده‌ام.»

هیاهو مقابل باجه پست
روز گذشته مقابل باجه کارت ملی اداره پست ولیعصر حسابی شلوغ شده بود و مردم اعتراض خود را به تحویل ندادن کارت ملی اعلام می‌کردند. خورشیدی می‌گوید: «مردم همه معترض هستند چرا که نمی‌توانند کار‌های اداری خودشان را انجام بدهند. یک کارشناس اینجا نشسته است و برای همه ما فقط یک جمله را تکرار می‌کند که در حال حاضر کاغذ نداریم. این در حالی است که باجه کارت سوخت خیلی سریع کارت را صادر می‌کند و همین موضوع باعث ناراحتی و تعجب همه شده است.» او می‌گوید: «همه مردمی که در انتظار کارت ملی هستند، خیال می‌کنند باید مجدداً پول بدهند؛ البته بعید هم نیست! چرا بابت یک تأخیر بی‌دلیل، هیاهویی مشابه اتفاقات امروز به پا شد؟ مگر مسوولان نمی‌دانستند که فناوری کارت هوشمند آماده نیست و به‌زودی کارت‌های ساده ملی بی‌اعتبار خواهند بود؟ مگر شهروندان برای دریافت سند هویتی خود چند بار باید هزینه پرداخت کنند؟»

انگار قصد کارآفرینی دارند
«کاوه قربانی» از پرند یکی دیگر از افرادی است که از فروردین در انتظار کارت ملی هوشمند است. او هم به خبرنگار می‌گوید: «چند ماه است که برای خودم و همسرم درخواست کارت ملی داده‌ام، اما هنوز موفق به دریافت آن نشده‌ام. یک ماه پیش رفته‌ام برای اینکه جویای زمان تحویل شوم، اما گفته‌اند بدنه کارت ملی نداریم.»

او ادامه می‌دهد: «اگر بدنه کارت ملی ندارند چرا افرادی که جدید می‌آیند را ثبت‌نام می‌کنند؟ به نظر می‌آید فقط می‌خواهند برای عده‌ای کارآفرینی کنند.» او ورقه کاغذی را به ما نشان می‌دهد که مشخصاتش روی آن نوشته شده و می‌گوید: «این کاغذ را به ما داده‌اند و از ما می‌خواهند که به جای کارت ملی این کاغذ را ارائه بدهیم.»

کارت خام نداریم
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در حالی از عدم ثبت‌نام ۹ میلیون نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند سخن می‌گوید که بسیاری از شهروندان بیش از یک‌سال پیش برای این امر اقدام کردند و به دلیل نبود کارت خام هنوز کارت‌های ملی هوشمندشان صادر نشده و در اختیار آن‌ها قرار نگرفته است.

ابوترابی با اشاره به اینکه این سازمان ظرفیت دارد که ماهانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار کارت ملی هوشمند صادر کند، می‌گوید: «این مساله مستلزم این است که کارت خام مورد نیاز در اختیار سازمان ثبت‌احوال کشور قرار بگیرد.»

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور می‌گوید: «در ماه‌های گذشته جلسات متعددی با مسوولان چاپخانه دولتی در خصوص کارت خام مورد نیاز سازمان ثبت احوال کشور برگزار شده است و آن‌ها قول دادند کارت خام مورد نیاز را در اختیار سازمان ثبت قرار بدهند که امیدواریم به وعده خود عمل کنند.»

رجیستری کارت‌های ملی، علت تأخیر در صدور کارت ملی است
یکی دیگر از سازمان‌های متولی کارت‌ملی‌هوشمند شرکت ملی پست است. «حسین نعمتی» معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست درباره تحویل کارت‌های ملی پیش از این گفته بود: «از همان روز اول اجرای طرح رجیستری، ما به‌عنوان مجری برای تحویل کارت‌های ملی و ثبت‌نام انتخاب شدیم و حداکثر تلاش‌مان را داشتیم تا مردم با کمترین معطلی بتوانند به ثبت‌نام کارت ملی را انجام دهند.»

نعمتی تاکید می‌کند: «آنچه اهمیت دارد این است که کارت‌های ملی باید ثبت‌و‌سفارش داده شده و پس از رجیستری به باجه‌های پستی تحویل داده شوند تا مراجعان بتوانند با تحویل رسید، کارت ملی جدید خود را دریافت کنند.»

او همچنین درباره مشکلات موجود گفته بود: «عمده مشکلاتی که در موضوع تحویل کارت‌های ملی وجود دارد مربوط به رجیستری است.» معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست یادآور شده بود که: «شرکت ملی پست هیچ‌مشکلی برای تحویل کارت ملی ندارد و مراجعان می‌توانند در اسرع وقت برای ثبت‌نام مراجعه کنند و به محض رجیسترشدن کارت‌های ملی، کارت ملی خود را دریافت کنند.» با این اظهارات، به نظر می‌رسد باید فکری برای سریع‌تر انجام‌شدن رجیستر کارت ملی کنند تا هم معطلی مردم کمتر شود و هم انتظار برای دریافت کارت ملی کوتاه!»

منبع: صبح نو

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابک عسکری
۰۱:۴۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
سلام.بنده اهل و ساکن شهرستان شهرضا اصفهان هستم برای دریافت کارت ملی دقیقا 2سال شاید هم مدتی بیشتر منتظر ماندم متاسفانه درحال حاضر کارتم مفقود یا سرقت شده به دفتر پیشخوان دولت که مراجعه کردم مجدداً اعلام کردند که حداقل 2سالی طول میکشد تاالمثنی کارتم رابگیرم.سؤال اصلی این حقیر این است که برای انجام برخی از اموراداری و کارهای مهم بیشترمراکز اصرار بر ارائه اصل کارت ملی دارند.حتی با دانستن اینکه کارت ملی در مرحله رسیدگی و صدور باشد.میخواستم بپرسم راه حلی برای رفع این ممانعت‌های بیهوده دولت محترم درنظر بگیرد تا صدور کارت هوشمند ملی مثلاً با ارایه کد ملی شخص و استعلام حضوری اکثر این مشکلات رفع شود بنظربنده اصل مدرک همان شماره ملی است که در صورت نیاز بایک مرحله راستی آزمایی ازخودشخص این عمل در قالب یک قانون کلی و پایه اجراوهمگام سازی شود.نظربنده اینگونه بود.بسیارمتشکرم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۵۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
من چند روزه اسمم در سوده برا وام الان شیش هفت ماه منتظرم کارت ملی بیاد اصلن صادر نمی‌کنیم چرا یعنی
Iran (Islamic Republic of)
آبادانی
۱۹:۱۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
سلام خدمت دوستان من الان دو سال برای کارت ملی ثبت نام کردم چرا انقدر دیر عمل میکنند حالا من بدرک مردم بدبخت چی چه گناهی کردن که بخاطر یه کارت ملی ۳یا ۵ سال باید منتظر بمونن
لطفا و لطفا اگر مسئولی این حرف هارو بشنوه واحتمام نکنه یا عمل نکنه نتیجه یعنی هیچ ...
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۲:۳۴ ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
بهانه میگیرید مثل بچه ها.
Iran (Islamic Republic of)
Al
۱۳:۳۷ ۰۹ تير ۱۴۰۱
بهانه تراشی ممنوع... اگر تحریم هستیم چرا کارت گواهینامه زودتر صادر شد.!!! ینی فقط برا کارت ملی مشکل داریم!؟!
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۶:۱۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
منم سال 98 ثبت نام کدوم ولی هنوز ب دسم نیومده واسه یه کارت مگ ایقد طول میکشن؟
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۱:۱۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
درود بر شما
سوالی دارم مبنی بر اینکه بعد از دو سال و نیم اقدام برای صدور کارت ملی هوشمند امروز بعد از استعلام متوجه شدم که : درخواست صدور کارت ملی هوشمند شما باطل و رد شده است
لطفا میشه بفرمایید دلیلش چه چیزی یا چه مسائلی میتواند باشد؟
بعد از دو سال و نیم بدون اینکه حتی یک پیامک ارسالی منباب این مسئله هرگز ارسال نشده
ممنون میشم از دوستان و عزیران و عوامل مطلع که بنده رو راهنمایی بفرمایید چراکه این مسئله میتواند مشکل ساز باشد و تابه‌حال چنین چیزی به گوشم هم نخورده است.
سپاسگزارم و سلامت و پایدار باشید
Iran (Islamic Republic of)
محمد آتش فراز
۱۴:۲۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
بنده سال 98برای کارت هوشمندملی ثبت نام کردم. سال 1401کارت هوشمند ملی من آمد وپیامک اومد برم اداره برای تحویلش.
Iran (Islamic Republic of)
ح.ح
۲۰:۲۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
از سال ۹۷ ثبت نام کردم، هنوز کسی پاسخگو نیست.
نکشیمون قدرت اول منطقه.
Iran (Islamic Republic of)
ناسماعیل دهقانی
۱۲:۲۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
باسلام من الان دوسال بیشتره رفتم برا کارت ملی هوشمند ثبت نام کردم ولی به دستم نرسیده هرجاهم میرم میگن گارت هوشمند بده الان من چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۳ دی ۱۴۰۰
از سال ۹۸ ثبت نام کردم فعلا کارت نیومده.بعدش طرف میگه ما داریم هواپیما میسازیم.چقدر آخه دروغ میگید شما بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۱۸ ۰۹ دی ۱۴۰۰
بنده از سال نود هشت ثبت نام کردم الان بیش از دو سال گذشته ولی هنوز کارت ملی بنده نیومده از خبرنگاران محترم این سایت تقاضا دارم از مسولین پیگیری کنند
Iran (Islamic Republic of)
iliya
۱۰:۵۰ ۰۹ دی ۱۴۰۰
دوسال گذشت
برای کی مهمه
Iran (Islamic Republic of)
اسماعل
۲۲:۱۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
من سه ساله ثبت نام کردم هنوز نیومه باید به کجا مراجع کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
میگم خدایی اول توانایی صدور کارت ملی پیدا کنید بعد برا خاورمیانه و غرب تصمیم گیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
عامو بلد نیسین درست کنین جمع کنین برید یا میزاشتید همون کارت ملی قدیمیا باشه ک شمابلد نبودین حداقل اونا باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
سلام مردم مسخر کردی برای جریان کارت ملی چه ک نمیتونی حلش کنی چرا ۵۰ هزار تومان مارو گرفتی شمای ک کاری رو نمیتونی انجام بدی آیا میدونی چند تا ۵۰تومن جم کردی آیا شما از این ۵۰تومن ها سیر نمیشی اجب کاری پیدا کردی مردم هم نمیدونن مردم میدونن ولی تو دیگ خیلی داری از مردم سو استفاده میکنی خدا ازت نگذره هر کاری میکنی بعد ب اسم دولت تموم میشه نکنی این کارو سو استفاده نکنی از جیب دولت
Iran (Islamic Republic of)
عسگر
۲۰:۰۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
سلام برادران این کارت کوفتی مان کی میدین یعنی تااین هد سخته که تویه کارت موندین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی ابوعلی
۱۴:۰۱ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
چرا بعد ۲ سال کارت ملی که مجدد درخواست دادم و ۵۰ هزار تومن گرفتید نیومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
من سال ۹۶ ثبت نام کردم الان ۱۴۰۰ شده نزدیگ ۴سال بابا مشکلتون چیه
Iran (Islamic Republic of)
علی نجفی
۱۸:۱۱ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام سه سال ثبت نام کردم شورشو دراوردن پس کی تحویل میدن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۲۷ ۱۷ تير ۱۴۰۰
سلام شما که نمی تونستید چرا اصرار داشتید که کارت ملی باید هوشمند بشه فقط شما میخواهید جیب مردمو خالی کنید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۴۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
دولتی ک کارت خام ندارد چراااااااااااا کارت قدیمی رو حذف کرده ک الان نمیتواند جواب مردم رابخاطر ی تیکه کارت بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
دو سال و نیم اقدام کردیم کارت ملی هوشمند بگیریم هنوز ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
من ۱۱.۱۰.۹۷ثبت نام کردم هنوز نیومده میزنم تو سیستم میگه کارت شما صادر شده میرم بگیرم میگه نیومده. واقعا باخودتون چند چندین.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۳:۴۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
الان 1سال ثبت نام کردم برای کارت ملی هنوزنیامده واقعامسخره کردن این دیگه چه وضعتی هزجامیرم به مشکل میخورم تورخدایک کاربکنین
Iran (Islamic Republic of)
رضا مصطفایی
۱۱:۵۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
واقعا مردم رو چی فرض میکنین مثل آب نبات چوبی دروغ میگین فقط ادعا فقط شو و مسخره بازی یه کارت پیزوری نمیتونین دست مردم بدین دم از نانو و تکنولوژی و پیشرفت میزنید
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۲:۲۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
۲سال همسرم کارت ملی ثبت نام کرده هنوز نیومده !!
Iran (Islamic Republic of)
حق شناس
۱۲:۴۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
واقعا شرم آوره
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۰۹:۴۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
خجالتو نمیدونن با مداد رنگی بکشن یا شمعی
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۶:۰۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
انقدر مردم رو علاف میکنین خجالت نمیکیشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
من اول تابستون میشه سه سال ثبت نام کردم پس چرا خبری نیست.
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۱۹:۳۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
لطفا پیگیری کنین . من کارت ملیمو میخوام .
کشور با این همه ادعای پیشرفتگی نمیتونه یه کارت ملی واس شهرونداش بزنه ؟
واقن که
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۵:۱۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
من به شخصه تا آخر عمر کارت ملی نخواهم دید با اینکه پارسال ثبت نام کردم و چند هفته پیش نامم رو تغییر دادم و پیگیری از ثبت احوال و خود سایت هیچ نتیجه ای نداشت! "پاسخ: شهروندگرامی؛به دلیل حجم بالای درخواست وطولانی بودن فرایندچاپ کارت ازرسیدثبت نام خود به همراه شناسنامه جهت انجام اموربانکی وثبتی استفاده کنید." حالا یکی نیست بگه باو اون رسید به اسم قبلی منه لااقل با اسم جدیدم رسید بهم بدین دیگه یعنی هماهنگی از سر و روشون میباره! باید این کارت ملی با اسم قدیمیم بیاد اون رو باطل بکنن تا با اسم جدیدم ثبت نام کنم خوب وقتی داشتین این طرح رو میدادین اصلا به همچین مسائلی فکر نکرده بودین که یکی اسمش رو عوض کنه یکی فامیلیش رو عوض کنه و شاید یه بدبخت سنش رو بالا پایین کنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۰۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
به جای دائم موشک هوا کردن، چند متخصص از خارج بیاورید تا به شما تولید کارت خام را یاد بدهد. ایران با این همه ادعا و متخصص مهندسی معکوس، شرم آور است که کارت را خودش نمی تواند تولید کند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
با سلام. بنده وخانمم سال 97ثبت نام کارت ملی هوشمند کردم نفری 33هزارتومن دادیم ولی هنوز کارت ملی ما نیومد داره 3سال میشه
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۲:۴۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
دو سال بیشتره منتظر کارت ملی هوشمند هستیم خیر سر بعضیا. بقول دوستمون یه تیکه کاغذ دادن دستمون یجا قبول میکنه یجا میگه تاریخ این رسید قدیمیه باید رسید جدید بیاری و مجبوریم مجدد بریم ثبت احوال رسید جدید بگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
حسن میرزایی
۲۰:۳۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
پدرمردم رودرآوردن برایه کارت ملی
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۱۵:۳۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
دوسالی هست که درخواست دادم
این چه وضعشه یه تیکه کاغذ پاره دادن میگن هر جا کارت خواستن اینو بده
اینجور که نمیشه باید یع فکری کرد
Iran (Islamic Republic of)
محبوب محمدی
۰۰:۳۷ ۲۴ دی ۱۳۹۹
چرا کارت ملی چرا نیومده نزدیک ۶ ماه شده
Iran (Islamic Republic of)
بهرامعلی افشاری
۱۱:۵۸ ۲۱ دی ۱۳۹۹
چرا کارت ملی را تحویل نمیدهند
Iran (Islamic Republic of)
سعید سراجی
۱۶:۲۹ ۲۰ دی ۱۳۹۹
کارت هوشمند ملی بنده هنوز به دستم نرسیده
Iran (Islamic Republic of)
اکرم حسینی
۱۴:۲۸ ۲۰ دی ۱۳۹۹
دوساله ثبت نام کارت ملی کردم هنوز نیومده بابا ملت بازیچه دست شما مفت خورا نیستن ببندید در دفتر دولت نباشید بهتره مردم خودشون یه فکری می کنند
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۸:۱۰ ۱۲ دی ۱۳۹۹
یک ساله که ثبت نام کردم هنوز کارت ملی نیومده .چرا ادمواین همه معتل میکنی
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۳:۴۸ ۰۸ دی ۱۳۹۹
باید ببندن در مملکتی رو که دوسال باید برای یه کارت ملی باید صب کنی
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۸:۴۶ ۰۶ دی ۱۳۹۹
سلام من از اسفند 97 اقدام کردم اما هنوز کارتم نیومده هر وقت میرم میگن هنوزه
Iran (Islamic Republic of)
عباس ادهمی
۱۸:۵۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
سلام کارت ملی من از سال 97ثبت نام کردم هنوز نیومده و مهر جا میرم کد رهگیری میگن اشتباه است ممنون میشم اگه رسیدگی فرمائید.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۴۷ ۰۳ دی ۱۳۹۹
ازکجا بدونیم کارت ملی صادرشده
Iran (Islamic Republic of)
مسلم هنزرانی
۲۳:۳۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
سلام من 2ساله کارت ملیمو دادم ثپت نام کردم ولی هنوز نیومد مشکلش چی که کارت ملیم نیومده من از شما تقاضا دارم کارت ملی منو صادر نمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
سلام از سال98برای صدور آن شروع به کار شدم اما تا آلان تحویل ندادهاند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام الان یک سال و نیمه که ثبت نام کردم ولی هنوز نیومده میرم دفتر پیشخوان میگن برو اداره پست میرم اداره پست میگن برو واحد بغل میرم واحد بغل اونم به یه جا دیگه میفرسته موندم چیکار کنم. هر جا هم میرم کارت ملی میخواهند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
بابا وقتی نمیتونن نکنن ۲ساله کارتمونو گرفتم عوض کنن بخدا رسید پستی من دیگه کاغذش نوشته هاش رفته پوسید بخدا زشته صدور یه کارت ملی ۲سال طول بکشه بخدا زشته .گواهنامه تعویض کردم ۲هفته ای اومده کارت پایان خدمتم دوبار گم شده یکماه اومده گرفتم کارت ملی دوساله الافیم
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۷:۱۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
اخه اینکاره نیستن چرا گرفتن اینکارو کردن یه کاغذ دادن اونم داره پوسیده میشه هرجایی میریم هم میگن اگه قدیمیه اون کاغذ رسید هم بده الان دوسال داره تنوم میشه من کارت دادم واسه تعویض
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۹:۰۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
ما دو سال ثبت نام کردیم ولی کو کارت؟؟ حالا اگه یسریا کارت قبلی رو دارن میتونن کارشون رو راه بندازن ولی جوونایی که تازه هجده ساله میشن چه کار کنن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۲۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
یک ساله هنوز نیومده
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل زمانی
۰۹:۳۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
از سال 96 درخواست تعویض کارت ملی داده ام ولی خبری نشده اون زمان مشکل صدور نداشتند ولی تاکنون که مراجعه کرده ام می گویند صبر کنید . آخه تا کی ؟
کد ملی ******3760
Iran (Islamic Republic of)
محمد ...
۰۹:۳۲ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
سلام و عرض ادب من الان از 98 در خواست دادم الان شده یکسال می رم پست بانک میگن بابا تو هنوز زوده داریم از 97کارت نگرفتن ترو خدا این دلیله واسه قانع شدن
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی
۲۲:۳۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
سلام من برج ۵سال ۹۶ثبت نام کردم برا کارت ملی المثنی اما هنوزنگرفتم نه ثبت احوال جواب میده نه اداره پست چکارکنم کجا پیگیری کنم هیچ مسئولی جواب گو نیست این چه وضعیت هست یعنی چه آخه دیگه خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۴۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
دوساله کارت ملیم گم شده درخواست دادم هنوز نیومده هر جا میرم اصل کارت ملی رو میخان الان دوساله به خاطر همین نمیتونم یه لاستیک ثبتنام کنم فرق قیمت لاستیک در بازار آزاد نزدیک به دو ملیونه اخه لعنتیا من سالی دو ملیون باشین کار نمیکنم الان باید فقط سه ملیون لاستیک بگیرم دو سال میشه شش ملیون ینی ۴ ملیون ب خاطر نداشتن یه کارت ملی دردمو به کی یگم
Iran (Islamic Republic of)
سجادعزیزی
۲۳:۳۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
باسلام وخسته نباشید خدمت شما من کارتم ملیم گم شده بود الان بیش از ۲ساله که درخواست دادم اما هنوز صادرش نکردن ‌....پیگیری خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
من سه سال است که منتظرکارت ملی جدیدم هستم وهروقت میروم پست یک کلمه حفظ کردن کارت خام نداریم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۱۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
مردادماه 98ثبت نام کردم گفتن دویاسه ماهه میاد مگ میشه برایه یه کارت اینقدطولش بدن
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۶:۰۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
اسفند 97 ثبت نام کردم واسه کارت ملی و الان شهریور 99 هست .ندارین چرا مردمو ب زور وادار ب انجام کاری میکنین .پولمونو ک از سر راه پیدا نکردیم به زور و با خون دل از خودتون و سرمایه دارا در ازا کارمون میگیریم .کارتامونو تحویل بدین .خیلی مسخرس .
Iran (Islamic Republic of)
حسین صدر
۲۳:۵۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
اگه میشه یکم پول بیشتر بگیرید ازما کارت ملی مون رو بدین قیمتش با صبر کردن بیشتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۹:۳۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
97/5/20ثبت نام کردم هنوز کارت ملی دریافت نکرد باید چیکار کنیم مگه میشه ۳ سال طول بشه یه کار واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
به نظر شما 1رسید کاغذی موقت،برای ارائه به دستگاهها و سازمانهای دولتی که
نزدیک2سالی هست که ثبت به من داده،چقدر باید مواظب بود که رنگش نره،گم نشه،امحا نشه؟؟؟دردسرهای زیادی
از نداشتن اوراق هویت کشیدیم!!!
اینهمه لوازم قاچاق تو بازار ریخته!!!
اینم قاچاق وارد کنید!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۴۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
این چه وضع
Iran (Islamic Republic of)
رستمعلی
۲۰:۱۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
کارت ملی من۱۰ماده تعویض کردم هنوز نیامده
United States of America
بلال ساعی
۱۱:۳۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
از بهمن سال ۹۷ اقدام ثبت نام و تحویل مدارک و واریز هزینه صدور کارت هوشمند کرده ایم اما هنوز کارت هویتی ما من و خانواده ام صادر نشده است .
در مراجعه به ادارات و خیلی جاها با مشکل مواجه ایم .
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۹:۱۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام دوستان من هم ۱۳۹۷/۰۹/۱۵ اقدام کردم واسه کارت ملی ولی متاسفانه تا این تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۱۶ هنوز صادر نشده
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۱:۲۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
چرا هیچ کس پاسخگو نیست دوسال کارت ملی به ما نمیدن هرجا میریم به مشکل بر میخوریم یه تیکه کاغذ هیچ جا قبول نمیکنن واقعا واستون متاسفم که ملت گذاشتید سرکار
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه ضمیری
۰۳:۱۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
باسلام شماروبخداکمی مردم رادرک کنیدمن دوساله که درخواست دادم سال۱۳۹۷/۷/۲۳الانم برگش پاره ومخدوش شده حتی بانک قبول نمیکنه این چه بدبختیه واسه مردم درست کردیدشماروبه۱۴معصوم ع درست چاپ وتکثیرکنیددوستم یکسال ثبت نام کرده اومده منم۲سال اینجامستاجربودم حالامیخوام برم شهرستان توروخداشمابگین ارسال کنندسریعتر/چطوری برم بازدست کی بمونه کارت ملیم دردسرسازشه توروخداسریع ارسال کنیدباتشکر
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۳۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
الان دو ساله اقدام کردم تنها یه برگه کاغذ به عنوان رسید دادن دستمون دریغ از کارت و خبر آماده شدنش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
لیاقت ندارید مسول بشید ادعای اینکارو نکنید بسپارید به آدمش
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۷:۲۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
اگه‌نداشتن چرا گفتن باید کارت ملی هوشمند باشه
من الان ۲ ساله تو نوبتم ، سال دیگ کنکور دارم هرسری میرم ثبت و پست میگن ک هنوز نیومده چه وضعشه اخه
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۱۵:۱۴ ۲۹ تير ۱۳۹۹
با سلام دوساله ما واسه کارت ملی هوشمند ثبت نام کردیم هنوز صادر نشده است واقعا اگه توانایی چاپ وصدور نداشتید چرا ثبت نام کردید مسئولان جواب گو باشند
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۳۵ ۲۷ تير ۱۳۹۹
درود .من سال 97اقدام کرده بودم وداخل شرکت تحطیلدار بودم کارهای بانک انجام میدادم ولی به خاطر کارت ملی اخراج شدم چون خیلی جاها کاغذ قبول نمیکردن وکار شرکت انجام نمیشد چرا من باید......
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۲:۲۶ ۲۳ تير ۱۳۹۹
سلام من از تاریخ 97/9/24منتظرم که این کارت صادر بشه پس کی میخوان این کارتو به ما بدن اخه یه کارت ملی ۲ سال میبره که صادر بشه لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
عیسی
۰۰:۵۱ ۲۳ تير ۱۳۹۹
من و همسرم مرداد ۹۸ ثبت نام کرده و هزینه اش رو دادیم و عکس برداری هم انجام شده...ولی فعلا خبری نیس...اگ فعلا نمیتونین کارت ها رو صادر کنین اطلاعیه بدین که بشه با کارت ملی قدیمی به کارهای مردم رسیدگی بشه...چون کاغذی که بهمون دادین واقعا کهنه شده و اگرهم گم بشه واویلاست...رسیدگی کنین....ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۳۳ ۲۲ تير ۱۳۹۹
بعد از دوسال همچنان منتظر كارت ملي هستيم من كه اين كاغذرو براش محافظ درست كردم حداقل خراب نشه چون بانك ها كپي كاغذ رو هم قبول نميكنن
هيچ جايي هم نيست بشه رفت و پيگيري كرد
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۰:۰۴ ۲۲ تير ۱۳۹۹
اولا ده ماهه که ثبت نام کردم ولی هیچ خبری از تحویل دادن کارت نیست و از هر راهی که پیگیری میکنم میگن پیامک میاد برام، پس این پیامکه کی میخواد بیاد؟؟؟
دوماشما میگین هزینه ش ۲۵ هزار تومنه ولی اونا که ثبت نام می کردن از من ۳۵ تومن گرفتن.
Iran (Islamic Republic of)
Z
۰۴:۴۶ ۲۰ تير ۱۳۹۹
الان ده ماه میشه که کارت ملی من نیومده من برای ثبت نام کنکور کاغذ بدم آیا؟؟؟!!! متاسفم برای مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۲:۵۲ ۱۹ تير ۱۳۹۹
باسلام
متاسفانه سال ۹۷ ثبت نام کارت ملی کردیم ولی هنوز صادر نشده.من نمیدونم چند سال باید صبر کنم...متاسفیم برای خودمون...
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۲:۵۲ ۱۹ تير ۱۳۹۹
برای برخی در خواست کننده های 97 در حال ارسال هست ان شاالله بزودی دریافت می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۳۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
من یک سال هست منتظر صدور کارت ملی هستم..
چرا کارت ملی نمیاد؟
ایا بدبختی از این بیشتر کهماده اولیه کارت ملی ما از خارج میاد!!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۱۳ ۱۳ تير ۱۳۹۹
پیش از شش ماه منتظر یک کارت ملی کوچک اما متاسفانه دولت به ما تحویل نداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۳ تير ۱۳۹۹
آیا صدور کارت ملی هوشمند ایرانیان مقیم خارج از کشور هم بیش از یک سال طول می کشد ؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۳۱ ۱۲ تير ۱۳۹۹
پیگیری بی فایده حالا نتیجه این پیگیری چی بوده ک من بعد از ۱ سال و چند ماه هنوز کارت ملی رو دریافت نکردم؟
حداقل جوری برید دنبالش ک مشکل رو حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد پیرای
۱۴:۰۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
درتاریخ ۲۶.۴.۹۷ ثبت نام کردم
دوهفته دیگر تولد دوسالگیش رو برای نیومدن میگیرم
مرگ بر امریکا
France
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
دوست عزیز آمریکا بلاخره دشمنه دشمنم کارش همینه ولی خداییش چقد بدبخیم واس یه چیز به این کوچیکی محتاج اوناییم توانایی ساخت یه کارت ملی رو نداریم بزرگترین دشمنمون همین ناتوانی و بدتر از اون قبول نکردن وخامت اوضامون و ناتوانی و عجز مونه
Iran (Islamic Republic of)
ولی اله اخلاقی
۱۸:۲۹ ۰۵ تير ۱۳۹۹
سلام در خصوص صدور کارت ملی به شما اطلاع میدهم بنده دو 2 سال است درخواست صدور کارت ملی نمودم و تمام مراحل ثبت نام و حتی صدور عکس و واریز وجه را انجام داده ام لیکن تا کنون نه کارت ملی بنده صادر میگردد و حتی یک نفر اعم از ثبت احوال و دفتر خدماتی و پست بما جوابی نمیدهند....؟؟؟ چرا سمنان
Iran (Islamic Republic of)
احسان احمدی
۱۲:۳۴ ۰۵ تير ۱۳۹۹
کارت هوشمند ملی به شهروند تحویل داده شده است.
خب بالاخره اومد...
میخوام شیرینی بدم
Iran (Islamic Republic of)
احسان احمدی
۱۵:۲۴ ۰۴ تير ۱۳۹۹
کارت من رسید دستم 》》》شخصا به دفتر تحویل مراجعه کرده و کارتتان را تحویل بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
احسان احمدی
۲۲:۱۲ ۰۳ تير ۱۳۹۹
سلام، من امروز استعلام کارت ملیم رو گرفتم و متوجه این پیام شدم》》》کارت شما صادر شده است و منتظر ارسال به دفتر تحویل است.
الان که صادر شده، کی به دستم میرسه؟.
Iran (Islamic Republic of)
عیسی
۰۰:۴۵ ۲۳ تير ۱۳۹۹
سلام.از کجا استعلام گرفتی؟آدرس اینترنتی داره!
Iran (Islamic Republic of)
behzad
۲۱:۵۰ ۰۳ تير ۱۳۹۹
کارت ملی گم شد حدود ۲ سال پیش رفتم المثنا کردم هنوز نیومده چخبره
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۱۲ ۰۳ تير ۱۳۹۹
سلام اگر تحریم هستیم، چرا از شرکت های دانش بنیان کمک نمیگیرید؟
ما داریم خودمونو تحریم میکنیم... یادمون تره که امسال رونق و جهش تولید کنار هم هستند.
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۳:۵۴ ۰۲ تير ۱۳۹۹
کارت ملی من امروز یا فردا به دستم می رسه
خدمات ثبت احوال طولانی شده و انشاالله درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
قلی پور
۰۳:۵۲ ۰۲ تير ۱۳۹۹
دوستان خدمات چاپ کارت ملی در مدت زمان ۲ ماه برای افرادی که جدیدا ثبت نام میکنند و کارت ملی نداشتند انجام میشه...
عزیزانی هم که کارت ملیشون رو بعد از دو سال دریافت نکردند کمی بیشتر صبر کنند
Iran (Islamic Republic of)
آنلاین
۱۱:۴۵ ۰۱ تير ۱۳۹۹
سلام دوستان عزیز
کارت ملی من در مدت زمان دو ماه صادر شد.
Iran (Islamic Republic of)
لیلا باستانی
۲۰:۴۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
وقتی توان ساخت یه کاغذ رو ندارید چرا قدمای بی برنامه میذارید. این دولت تو هر کشور دیگه میبود دسته جمعی استعفا میدادن. خدا ازتون نگذره بخاطر همه چیز
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۰۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
من سال ۹۶ نوشتم هنوز نیومده..واقعا جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
تاخیر در صدور کارت ملی
۱۷:۴۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام،
داخل سایت ثبت احوال زده: زمان ارائه خدمت ۲ ماه.
اما دو سال طول میکشه، جریان چیه؟
لطفا پیگیری کنید
۱۲۳
آخرین اخبار