قیس الخزعلی: پاسخ نظامی به آمریکا در پی ترور شهید سلیمانی همچنان پابرجاست

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق، ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را شکست راهبردی آمریکا در منطقه دانست و تاکید کرد پاسخ نظامی به آمریکا همچنان پابرجاست.

شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، معاون الحشد الشعبی را شکست راهبردی آمریکا در منطقه دانست و گفت که این اقدام سرآغاز پایان دادن به حضور نظامیان تروریست آمریکایی در عراق است.

او با بیان اینکه دولت ترامپ با این ترور به ویژه ترور شهید مهندس همه خطوط ممکن را زیر پا گذاشته، گفت که شخصاً به این مسئله که پاسخ سریع و قوی از سوی عراقی‌ها به این ترور باشد، کاملاً اعتقاد داشت.

قیس الخزعلی گفت که قرار بر این بود که پاسخ نظامی عراقی‌ها به نظامیان آمریکایی ظرف ۴۸ ساعت باشد، ولی ایران خواستار تعویق این پاسخ تا زمان پاسخ خود شد.


بیشتر بخوانید:


دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در چرایی تعویق پاسخ نیرو‌های مقاومت این کشور به آمریکا گفت که خروجی گفت‌وگو‌ها این شد که فرصت اقدام سیاسی و مردمی علیه نظامیان آمریکایی صورت گیرد و تظاهرات میلیونی بزرگ در بغداد، میوه این توافق در تاریخ عراق بود.

دبیرکل عصائب الحق در این باره افزود که اگر تصمیم به پاسخ به آمریکا گرفته شود، تصمیم فردی نخواهد بود و نیرو‌های مقاومت همه تلاش خود را خواهند کرد که این عملیات آسیبی به شهروندان عراق وارد نکند.

الخزعلی همچنین شرط حمایت از دولت «محمد علاوی» نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه جدید را منوط به اجرای طرح پارلمان عراق دانست که خواهان پایان دادن به حضور نظامیان اجنبی در عراق به ویژه نظامیان آمریکایی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
امریکا اگر از منطقه خارج نشود هر روز باید تلفات دهد انشاالله به امید نابودی جنایتکاران امریکا و اسرائیل
مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر آل سعود مرگ بر منافقین کوردل
مرگ بر ضد ولایت فقیه
Iran (Islamic Republic of)
سرداردلها
۱۵:۳۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
منتظرپاسخ برادران عراقی هستیم باشدت وقدرت به تروریستهای آمریکایی پاسخ نظامی کوبنده بدهید.بسم الله القاصم الجبارین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۲۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
ببینیمو تعریف کنیم. چرا قبل از حملهایران از شما صدایی شنیده نمی شد؟ آمریکا، مدت ها در کشور شما پایگاه داشت، ما حمله کردیم و شما ژشت نظامی به آ»ریکا میگیرید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
برادر می ترسیم ترامپ دوباره رئیس جمهور شود،بعد کلا ریاست جمهوریش تمام شود،بعد ترامپ پیر شود،من و تو هم پیر شده باشیم و شما هنوز انتقام نگرفته باشی.اگر مرد میدانی بسم الله.زودتر.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۵۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
«أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ»
« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ
" صدق الله العظیم " یا " صدق الله العلی العظیم".
لبیک یا رسول الله ص .
السلام علیک یا اباصالح المهدی/ اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه .
والسلام وصلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۰:۲۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
هیچ کشوری ایران نمیشه !! وقتی که کاری رو میگه میکنه اونو انجام میده !! حالا طرفش هر کس و هر کشوری باشه حتی آمریکای تروریست!!و همه جهان هم دیگه بهشون ثابت شده که وقتی کاری رو بگه ، مطمعنا میکنه !! همینکه گفتیم انتقام میگیریم خود آمریکا آماده باش کامل شدن .. چون میدونست ایران روی حرفش میمونه و انتقام میگیره ..! اما شاید بعضی کشورها اصلا باورشون نمیشد که ایران چنین کاری جرات کنه بکنه !! و اگه بکنه جنگ جهانی سوم اتفاق می افته ولی برامون مهم نبود که کی چی فکر میکنه .. فقط انتقام ... و انجام هم شد!!همین انتقام خون سردارمون حاج قاسم(که واقعا جاش خالیه)را در عرض یک هفته نشده گرفت .. هرچند زدن یه پایگاه حتی اگه سردارمون زخمی هم میشد را هم جبران نمیکرد و نمیکنه .ولی بهرحال زدن پایگاه کشوری که کلی ادعا داره تو جهان و اولین ابرقدرت جهان هستش (البته از نظر خودشون چون ایران ثابت کرد که اینچنین نیست!!)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
درود بر شما ملت عراق و ایران بیش از پیش باید متحد بشیم در قبال امریکای تروریست
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا رضایی
۱۰:۰۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
احسنت ما منتظر پاسخ برادران عراقی هستبم
آخرین اخبار