خسروی وفا: حذف تیم ملی فوتبال ۵ نفره از مسابقات پارالمپیک توکیو تصمیم هیئت اجرایی بوده است

رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: حذف تیم ملی فوتبال ۵ نفره کشورمان از حضور در رقابت‌های پارالمپیک توکیو بر اساس تصمیم هیئت اجرایی بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک در حاشیه مراسم نامگذاری سالن آکادمی ملی المپیک به نام مرحوم حاج محمد مهرآیین اظهار داشت: امروز سالن را به نام محمد مهرآیین نامگذاری کردیم. این عزیز سال های زیادی را در زندان‌های ستم‌شاهی بوده و به همین دلیل  از لفظ شهید برای اواستفاده می‌کنم. ما در سفرهای خود یکی از فرزندان شهدا را به عنوان سرپرست نمادین انتخاب می کنیم و در این سفر یک مادر شهید که اصالتی ژاپنی دارد و فرزندش در ایران به شهادت رسیده را به عنوان سرپرست نمادین معرفی می کنیم.

او در ادامه گفت: ما در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو یک نفر را داریم که می تواند به ما در زمینه ترجمه کمک کندو اینکه سرپرست نمادین ما یک مادر شهید ژاپنی باشد بسیار مهم است.


بیشتر بخوانید: خسروی وفا: ورزشکاران پارالمپیکی مهاجرت نکردند/ کاروان ورزشی باکیفیت به توکیو اعزام می‌شوند


رئیس کمیته ملی پارالمپیک در مورد حذف برخی نماینده‌های ایران از حضور در رقابت‌های پارالمپیک و نامه‌نگاری تیم فوتبال ۵ نفره ایران به مقام معظم رهبری، بیان کرد: این کار بر اساس تصمیم هیئت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک بوده و روسای فدراسیون ها هم عضو آن هستند.

خسروی وفا در پایان تصریح کرد:  در پارادوومیدانی ورزشکاری داشتیم که مدال طلا کسب کرده بود و از او حمایت خوبی شد، اما امروز وی دسترسی به آن مدال را ندارد و در چنین حالتی از اعزام به مسابقات کنار گذاشته می‌شود. در وزنه‌برداری، تیروکمان، فوتبال ۵ نفره، بسکتبال و ... رشته‌هایی هستند که شامل این دستورالعمل می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار