برگزاری مجدد انتخابات درون حزبی در ایالت آیووا

رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا در پی افشای وجود خطا‌های متعدد در نتایج انتخابات درون حزبی در ایالت آیووا خواستار برگزاری مجدد انتخابات درون حزبی در این ایالت شد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تام پرز، رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا در پی افشای وجود خطا‌های متعدد در نتایج انتخابات درون حزبی برای معرفی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت آیووا از مسئولان این ایالت خواست نتایج اعلام‌شده را فورا بازبینی کنند.

وی در حساب توییتری خود نوشت: «دیگر بس است. با توجه به مشکلاتی که در زمینه انتخاب نمایندگان حزب دموکرات به وجود آمده و به منظور حصول اطمینان از اعتماد عمومی به نتایج، از حزب دموکرات در آیووا می‌خواهم که فورا برگزاری مجدد انتخابات درون حزبی را آغاز کند.»

این در حالی است که روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز پیش از این گزارش داد نتایجی که کمیته حزب دموکرات در ایالت آیووا از مجمع انتخاباتی منتشر کرده، در موارد متعددی با تناقض و خطا روبروست.

در همین حال فاصله میان بوتیگیگ و سندرز به عنوان دو نامزد پیشرو، تنها یک دهم درصد است و کوچکترین خطایی می‌تواند نتیجه نهایی را تغییر دهد.

پیش‌تر اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دموکرات‌ها را به دلیل تاخیر در اعلام نتایج انتخابات درون حزبی ایالت آیووا مورد تمسخر قرار داده بود.


بیشتر بخوانید:


وی در صفحه توییتر خود نوشت: «تقصیر ایالت آیووا نیست، تقصیر دموکرات‌های به درد نخور است. تا زمانی که من رئیس‌جمهور هستم آیووا در جایی که قرار دارد باقی خواهد ماند. سنت مهم.»

ترامپ در توییت دیگری، تاخیر در اعلام نتایج انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها را فاجعه توصیف کرد و نوشت: «چه زمانی دموکرات‌ها به جای سرزنش خود به دلیل فاجعه انتخاباتی که در ایالت بزرگ آیووا روی داد، سرزنش روسیه را آغاز خواهند کرد؟»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار