نخست وزیر جدید عراق: تلاش می‌کنم کشور در مسیر درست حرکت کند

محمد توفیق علاوی در سخنانی گفت برای حرکت عراق در مسیری درست از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، محمد توفیق علاوی، نخست وزیر جدید عراق گفت: برای حرکت کشور در مسیری درست از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

علاوی افزود: حوادث دردناک و تاسف برانگیزی که در دو روز اخیر رخ داد، حوادثی که در آن شماری از همه طرف‌های درگیر کشته و زخمی شدند، نشانه‌های خطرناکی برای رویداد‌های آینده است و این شرایط به هیچ وجه قابل قبول نیست.

محمد توفیق علاوی خاطرنشان کرد: کسانی که در میدان‌ها حضور دارند، فرزندان ما هستند. معترضانی که به طور مسالمت آمیز اعتراض می‌کنند، شایسته احترام هستند و وظیفه ماست که به آن‌ها خدمت کنیم.

نخست وزیر جدید عراق همچنین گفت: ما باید صدای معترضان را بشنویم. ما نباید آن‌ها را سرکوب کنیم یا در تنگنا قرار دهیم.

او تاکید کرد: ادامه این شرایط، کشور را در وضع بدی قرار خواهد داد و ما به عنوان دولت نخواهیم توانست به وظایفی که بر عهده داریم، عمل کنیم. احترام گذاشتن به نظر دیگران مهمترین چیزی است که در این شرایط باید مورد توجه قرار گیرد. بدون پذیرش یکدیگر، ما نمی‌توانیم ماموریت خود را انجام دهیم. خون مردم عراق تنها خط قرمز ماست. اگر خون یک عراقی جلوی چشمان ما ریخته شود، ما دیگر شایسته احترام نیستیم. ماموریت اصلی ما این است که اوضاع را کنترل کنیم. ما باید تجمعات اعتراض آمیز را کنترل کنیم. ما باید زمان برگزاری انتخابات زودهنگام را اعلام کنیم.

علاوی افزود: من بار دیگر تاکید می‌کنم خون مردم عراق خط قرمز ماست. ما طی تحقیقاتی که انجام خواهد شد، همه کسانی را که در ریختن خون مردم عراق دست داشته‌اند، بدون استثنا محاکمه خواهیم کرد. خداوند عراق و مردم عراق را محافظت کند، خداوند معترضان و نیرو‌های امنیتی را حفظ کند. از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را در انجام وظایف محول شده توفیق دهد. از همه طرف‌ها می‌خواهیم که ما را در انجام این ماموریت همراهی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
س ص ح پ ق
۱۹:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
بااین کراوات فکر نکنم . کاری از ایش بر بیاید . با قاتلان ابومهندس جرئت دارید برخورد کنید .
آخرین اخبار