واکنش دمشق به اظهارات اردوغان

وزارت خارجه سوریه به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان در خصوص توافقات سوچی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، وزارت خارجه سوریه به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه واکنش نشان داد و آن را در راستای ادامه مسیر منحرف کردن افکار عمومی در قبال رفتار این کشور در سوریه خواند.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه به خبرگزاری سانا گفت: سوریه پافشاری رئیس جمهور ترکیه در ادامه منحرف کردن افکار عمومی در قبال کارهایش در سوریه، خصوصا مسأله ورود نیرو‌های ترکیه به شمال حلب طبق توافق آدانا را امری ناپسند می‌داند.

این منبع در ادامه افزود: سوریه تأکید دارد توافق آدانا به اعتبار اینکه توافقی میان دو کشور است، هماهنگی با دولت سوریه را الزامی می‌کند و رئیس جمهور ترکیه نمی‌تواند بر اساس این توافق، یکجانبه عمل کند.

پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفته بود که نیرو‌های ترکیه به موجب توافقنامه آدانا در سوریه حضور دارند و در آن کشور باقی خواهند ماند.

او گفته بود: «هر تحولی در سوریه به اندازه هر گونه تحولی در داخل ترکیه، بااهمیت است و ما هرگز در خصوص وضعیت ادلب و دیگر مناطق سوریه تماشاچی نخواهیم بود».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
abed
۰۹:۲۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
بهتر است این ترک مغرور به جغرافیایی کشورش پای بند باشه از هم پاشی مجدد ترکستان روی ندهد و غرور و تکبر را کنار بگذارد واقع بین باشد بقول شاعر حجت تومنی را زسر خویش بدر کن
بنگر عقابی که منی کرد و چه ها خواست
آخرین اخبار