انتخابات هیات مدیره و بازرسین مرکز کارشناسان دادگستری اصفهان برگزار شد

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان از برگزاری چهارمین دوره انتخابات هیات مدیره و بازرسین مرکز کارشناسان دادگستری خبر داد.

محمد پرورش رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی به خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: فرآیند انتخابات هیات مدیره و بازرسین مرکز اصفهان از شهریور ماه سال جاری آغاز شد و در هفده استان کشور حدودا پانزده هیئت مدیره وکلا و سیزده هیئت مدیره کارشناسان انتخاب می‌شوند.

او ادامه داد: در استان اصفهان و خراسان رضوی در ۱۵ بهمن ماه به یمن دهه مبارک فجر انتخابات هیئت مدیره و بازرسین برگزار شد.

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان بیان کرد: حدود هزار عضو از مرکز وکلا و کارشناسان کاندید و از میان آن‌ها تعدادی تایید صلاحیت شدند، به استان‌ها اعلام و امروز رای گیری میان کاندید‌ها برگزار گردید.

پرورش در خصوص اعلام نتایج انتخابات عنوان کرد: در هفته آتی نتایج انتخابات اعلام خواهد شد و در دهه دوم اسفند ماه ابلاغ هیئت مدیره جدید خواهد رسید.

او در مورد وظایف هیئت مدیره و بازرسین کانون کارشناسان رسمی دادگستری گفت: وظیفه بازرسین کانون، نظارت بر اجرای امور هیئت رییسه است، هیئت رییسه باید مرکز کارشناسان را به مراجع قضایی و دیگر نهاد‌ها و سازمان‌ها معرفی کند و در رابطه با کارشناسی امور مربوطه اقدامات لازم را به عمل آورد.

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان افزود: بیش از ۶۴ رشته کارشناسی را در مرکز کارشناسان داریم با تعداد کثیری از کارشناسان خبره و فنی که در اسرع وقت نسبت به اظهار نظر کارشناسی جهت انشای رای قاضی اقدام می‌کنند.

پرورش بیان کرد: انتخابات اعضای هیئت مدیره تا کنون چهارسال یک بار بوده، اما دوره بعدی ممکن است دو یا سه سال یک بار انجام شود که بستگی به نظر ریاست محترم مرکز دارد، اما انتخاب هیئت رییسه و رییس مرکز هر ساله می‌تواند انجام شود.

او ادامه داد: در استان اصفهان هفت نفر جهت هیئت مدیره و دو نفر به عنوان بازرس در هر دوره انتخاب می‌شوند.

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان در پایان اضافه کرد: توصیه می‌کنم به همه کسانی که نیاز به کارشناسی در مراجع، نهاد‌ها و سازمان‌ها دارند یا در هر معامله یا پرونده‌ای نیاز به رجوع به مراجع قضایی دارند با کارشناسان مربوطه مطرح نمایند تا روند پرونده شان به خوبی و در کوتاهترین زمان ممکن به سرانجام رسد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.