تصمیم دیگری از ترامپ که جنجال‌ بپا کرد؛

انتقاد اروپا از لغو ممنوعیت استفاده از مین‌های ضد نفر در خارج از شبه‌جزیره کره

بروکسل امروز تصمیم واشنگتن مبنی بر لغو ممنوعیت استفاده از مین‌های ضد نفر در خارج از شبه‌جزیره کره را محکوم کرد.

انتقاد اتحادیه اروپا از لغو ممنوعیت استفاده از مین‌های ضد نفر در خارج از شبه جزیره کرهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه اروپا از اقدام آمریکا در صدور اجازه استفاده از مین‌های ضدنفر در خارج از شبه جزیره کره انتقاد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش دستور باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر محدودیت استفاده از مین‌های ضد نفر را لغو کرد. پیش از این کشور‌های انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا و بسیاری دیگر از کشور‌ها استفاده از این سلاح جنگی را ممنوع اعلام کرده بودند.

بروکسل امروز (سه‌شنبه) تصمیم واشنگتن مبنی بر لغو ممنوعیت استفاده از مین‌های ضد نفر را محکوم کرد و آن را "کاملاً غیرقابل قبول" خواند. به گفته سران اتحادیه اروپا، ممنوعیت استفاده از مین‌های ضد نفر در بیست سال گذشته جان ده‌ها هزار نفر را نجات داده است.

در بیانیه رسمی این اتحادیه آمده است: "استفاده از آن‌ها [مین‌های ضد نفر] در هرجایی، هر زمان و هر کشوری از نظر اتحادیه اروپا کاملاً غیرقابل قبول است".

در پیمان اتاوا که با امضای ۱۶۴ کشور از قاره‌های اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین در سال ۱۹۹۹ اجرایی شد، استفاده از مین‌های ضد نفر ممنوع اعلام شد. طبق این پیمان، کشور‌های امضا کننده متعهد شدند از خرید مین‌های ضد نفر خودداری کنند. اما آمریکا که از امضای این پیمان خودداری کرده بود تا سال ۲۰۱۴ به خرید این مین‌ها ادامه داد. در سال ۲۰۱۴ و همزمان با ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا، خرید این مین‌ها متوقف و استفاده از آن‌ها حتی بیرون از شبه جزیره کره ممنوع شد.

به گزارش سازمان ضد مین در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۷ بیش از ۱۲۰ هزار نفر بر اثر انفجار مین کشته یا مجروح شده‌اند و ۸۷% از قربانیان غیرنظامی و از جمله نیمی از آن‌ها کودک بوده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
کره ای ها نمی توانند امنیت خودشون فراهم کنند مستعمره آمریکا هستند حالا میان خلیج فارس ما برای ایجاد امنیت
آخرین اخبار