رئیس جهاد دانشگاهی:

یکی از ریشه‌های فساد تعارض منافع است

طیبی گفت: تعارض منافع یکی از ریشه‌های فساد و تضعیف شاخص‌های رفاهی به شمار می‌آید که آثار عمیقی بر ابعاد زندگی اقتصادی و اجتماعی بر جای می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد دانشگاهی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تعارض منافع در کشور مشکلاتی را ایجاد کرده و این موضوع باعث ایجاد مشکلات زیادی در جامعه شده است.

طیبی بیان کرد: وجود این گونه عقاید در بین برخی از مدیران اجرایی کشور از بحث تعارض منافع نشأت می‌گیرد، بنابراین پرداختن به این موضوع امر بسیار مهمی است و بسیار خوشحال هستم که مجلس شورای اسلامی به این موضوع توجه دارد و دولت نیز به آن پرداخته است.

وی افزود: امروز نیز تفاهم‌نامه‌ای اجرا می‌شود، به هر حال جهاد دانشگاهی تحت عنوان یک مجموعه علمی، پژوهشی و فناورانه نیز در بررسی پژوهشی این تفاهم‌نامه نقش موثری را ایفا می‌کند و از اعتمادی که به جهاد دانشگاهی شده است قدردانی می‌کنم.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: یقینا جهاد دانشگاهی با استفاده از همه توانمندی‌های خود اعم از پژوهشی، فناوری و علمی و تجاربی که در سراسر کشور در اختیار دارد و استفاده از توانمندی‌های خبری و رسانه‌ای در اجرای این تفاهم‌نامه تلاش خواهد کرد.

طیبی اضافه کرد: در واقع جهاد دانشگاهی در سه مجموعه رسانه‌ای که دو خبرگزاری و یک روزنامه و همچنین پتانسیل بالای فضای اجتماعی را در اختیار دارد، می‌تواند در اجرای تفاهم‌نامه نقش موثری ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: تعارض منافع یکی از ریشه‌های فساد و تضعیف شاخص‌های رفاهی به شمار می‌آید که پیامد‌های عمیقی بر ابعاد زندگی اقتصادی و اجتماعی به جای می‌گذارد، به همین جهت این تفاهم‌نامه برای مقابله با تعارض منافع به امضاء می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار