خانواده‌ها می‌توانند زمینه ساز فرهنگ ترافیک باشند

رئیس پلیس راهور استان گفت : خانواده‌ها می‌توانند بستر مناسبی برای ایجاد فرهنگ ترافیک شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فضل الله شیری رئیس پلیس راهور استان گفت : ایجاد فرهنگ درست در زمینه رانندگی، باید از پایه و اساس یک جامعه یعنی خانواده‌ها آغاز شود.

او گفت : خانواده، اولین کانونی است که افراد از آن فرهنگ می‌پذیرند و مسئله فرهنگ سازی ترافیک، روندی است که باید از دل آن آغاز شود.

 شیری گفت: نهاد‌های اجتماعی، آموزش و پرورش، سازمان‌های فرهنگی و مردم نهاد و رسانه‌های دیداری و شنیداری و مکتوب ومجازی می‌توانند خانواده را برای فرهنگ سازی پشتیبایی کنند.

این مقام انتظامی افزود: فرهنگ سازی، باید از اعضای اساسی تشکیل دهنده خانواده یعنی والدین آغاز شود، زیرا والدین به عنوان افرادی که الگو‌های اساسی شکل گیری مسائل تربیتی نزد فرزندان هستند نقش بسیار موثری را در شکل گیری فرهنگ نسل‌های آینده ایفا می‌کنند.

او از خانواده‌ها بویژه والدین خواست با مراقبت وایفای نقش خویش به عنوان الگو فرزندان، می‌توانند هرکدام سفیر فرهنگ ترافیک به جهت اشاعه و ترویج رفتار‌های صحیح علاوه بر خانواده در جامعه باشند تا روز به روز ان شاءالله شاهد اصلاح رفتار‌های نادرست در حوزه ترافیک باشیم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار