رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد؛

سهم ۱۷۵ هزار میلیارد تومانی مالیات در بودجه سال آینده/ قیمت نفت واقع‌ بینانه است

نوبخت گفت: بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق مختلف کشور پرداخت شده است.

سهم ۱۷۵ هزار میلیارد تومانی مالیات در بودجه سال آینده/ قیمت نفت واقع‌ بینانه استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص سهم مالیات در بودجه سال آینده گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حدود ۱۷۵ هزار میلیارد تومان برای مالیات در نظر گرفته‌ایم که نظر به عملکرد ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی این بخش در بودجه امسال، این سهم معقول است.

نوبخت در خصوص ظرفیت صادرات یک میلیون بشکه در روز افزود: با توجه به در نظر گرفتن قیمت ۵۰ دلاری نفت در بودجه سال آینده و قیمت بیش از ۶۰ دلاری نفت رقم درنظر گرفته شده در بودجه واقع بینانه است.

او در خصوص دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اصلاح قانون بودجه هم گفت: موضوع در چهار محور و در قالب ۶۵ طرح آماده و تقدیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی شد که تاکنون در ۱۵ مصوبه مدون شده که در صورت تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی زمینه اجرا آن فراهم می‌شود.

او ادامه داد: پرداخت‌های به موقع پاداش بازنشستگی و حقوق کارکنان دولت نشان از این دارد که دشمنان ما با تحریم اقتصادی گرچه شرایط را سخت کرده اند، اما مانع رکود کار نشده اند.
 

روند تورم در کشور نزولی شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش از ظهر امروز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه و نشست اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چند ماه متوالی است که روند تورم ما نزولی شده و رشد ۳.۲ درصدی ماه آذر در دی ماه به ۸ دهم تقلیل پیدا کرد.

نوبخت تصریح کرد: دومین سال یک تحریم سخت و بی سابقه را پشت سر می‌گذاریم و برای بودجه سومین سال تحریم برنامه ریزی لازم انجام می‌شود.

او با بیان اینکه این تحریم‌ها بی سابقه است، اظهار کرد: دشمنان از انسانیت بویی نبرده اند و برای غذا و دارو هم نمی‌گذارند نفت صادر کنیم و برای تأمین داروی بیماران خاص نیز از ما دریغ شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اما همه آنچه می‌گذرد، برخلاف اراده آنها بوده و فکر می‌کردند از لحاظ اقتصادی ما را فلج می‌کنند، در حوزه نظامی دکترین بازدارندگی را اعمال می‌کنیم و هیچ کشوری به فکر آزمون نظامی ما نیست.

نوبخت ابراز داشت: این در حالی است که دشمن فکر می‌کرد که اگر شریان‌های اقتصادی بر محور نفت را ببندد، قادر به اداره کشور نخواهیم بود.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: علیرغم تقلیل شریان‌های نفتی، ظرف ۱۰ ماهه اول سال بر اساس گزارش خزانه، منابع ما ۱۱۷ درصد سال قبل بوده و تمامی پرداخت‌های پرسنلی ما ۳۴ درصد بیش از سال قبل است.

نوبخت اظهار کرد: به صندوق‌های بازنشستگی ۱۳۴ درصد سال قبل اختصاص دادیم و برای بودجه ریزی مناسب در سایر موارد سعی در صرفه جویی شد.

رئیس سازمان  برنامه و بودجه ابراز داشت: ۴۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی ۱۰ ماهه اختصاص دادیم که بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شد.

نوبخت از خسارت ۲۱ هزار میلیاردی سیل در سال جاری خبر داد و گفت: بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان پرداخت در این بخش اجرایی شده است.

او از تسویه کامل خرید گندم در شهریور خبر داد و گفت: در همین شرایط تحریم پرداخت کامل انجام شد.

نوبخت از ایجاد ۸۴۳ هزار شغل در کشور در پاییز امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل خبر داد.

معاون رئیس جمهور گفت: در محور شبکه راه و ریلی نیز توسعه بسیار خوبی انجام گرفته است.

 
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
باید توی گینس ثبت کرد