پمپئو ارتباط سفر زلنسکی به آمریکا با تحقیق علیه پسر بایدن را رد کرد

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد سفر آتی رئیس‌جمهور اوکراین به واشنگتن مشروط به تحقیقات علیه پسر رقیب انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا نیست.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشنال پست، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد سفر آتی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به واشنگتن مشروط به انجام تحقیقات درباره پسر جو بایدن، معاون سابق رئیس جمهور این کشور نیست.

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با زلنسکی در اوکراین گفت کیف و واشنگتن زمان و فرصت مناسب برای تدارک این دیدار را تعیین خواهند کرد.

رئیس جمهور اوکراین نیز گمانه زنی‌ها در خصوص اینکه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سبب تخریب روابط میان واشنگتن و کی‌یف شده، را رد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا متهم است که در تابستان گذشته در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی پسر «جو بایدن» در آن کشور تحقیق کند. «جو بایدن» رقیب بالقوه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال ۲۰۲۰ آمریکاست.

ترامپ در همین چارچوب، ارسال کمک‌های مصوب کنگره به اوکراین را به انجام تحقیق درباره هانتر بایدن، پسر جو بایدن مشروط کرده بود. وی علاوه بر سوءاستفاده از قدرت، در مسیر ادای شهادت مشاوران خود و ارائه مدارک مانع ایجاد کرده است.

دور جدید جلسه استیضاح ترامپ از روز سه‌شنبه گذشته رسما در سنای آمریکا آغاز شد. دموکرات‌های سنا در تلاش سه روزه خود برای استیضاح ترامپ در سنا، نتوانستند جمهوری‌خواهان صاحب نفوذ را درباره هدف خود یعنی دسترسی به شاهدان و اسنادی که پرونده آن‌ها را علیه ترامپ تقویت می‌کند، متقاعد کنند. جلسات استیضاح ترامپ این روز‌ها در سنای آمریکا در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار