هشدار آمریکا به اتباع خود درباره سفر به چین

در پی شیوع کرونا در چین، وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای به اتباع خود برای سفر به چین هشدار داد.

هشدار آمریکا به اتباع خود برای سفر به چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس نیوز، در پی شیوع ویروس مهلک کرونا در شهر ووهان چین، وزارت خارجه آمریکا به اتباع خود در خصوص سفر به این کشور هشدار داد.

با افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا به بیش از ۲۰۰ نفر، وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه توصیه‌های مسافرتی خود در ارتباط با چین را افزایش داد. وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای که در وب سایت خود منتشر کرد، نوشت: به دلیل ویروس جدید کرونا، که اولین بار در ووهان شناسایی شد، از سفر به چین خودداری کنید. 

در اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: کسانی که هم اکنون در چین هستند باید خروج از این کشور از طریق هواپیماهای مسافربری را در نظر بگیرند. وزارت خارجه با توجه به شیوع ویروس کرونا درخواست کرده، که همه پرسنل غیر ضروری دولت آمریکا سفر به چین را به تعویق بیندازند.

سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه در واکنش به شیوع روز افزون ویروس کرونا، حالت فوق العاده جهانی اعلام کرد و از همه کشور‌های جهان خواست برای مقابله با این ویروس مرگبار، آمادگی لازم را داشته باشند.کارشناسان می‌گویند با اعلام وضع اضطراری تدابیر شدیدی برای مبارزه با این بیماری در جهان اتخاذ خواهد شد.

ویروس کرونا نخستین بار در اواخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی (اوایل دی) در شهر ووهان چین مشاهده شد، اما به سرعت به شهر‌های دیگر چین نیز گسترش یافت. آخرین آماری که در خصوص میزان آلودگی به این ویروس منتشر شده نشان می‌دهد بیش از ۸۰۰۰ نفر تاکنون به آن آلوده شده اند و حدود ۲۰۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار