بسیاری از آمریکایی‌ها ترامپ را مستحق محکومیت و برکناری از قدرت می‌دانند

نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از متقاعد شدن بیشتر آمریکایی‌ها درباره اقدامات غیرقانونی رئیس‌جمهور کشورشان در پرونده «اوکراین‌گیت» است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از آن است که بیش از نیمی از مردم آمریکا متقاعد شده‌اند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در مراودات خود با اوکراین مرتکب اقدامی غیرقانونی شده است.

براساس نتایج نظرسنجی جدید رویترز-ایپسوس که روز چهارشنبه منتشر شد، ۵۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند فکر می‌کنند رئیس‌جمهور کشورشان مرتکب عمل خلافی در ارتباط با اوکراین شده است، در عین حال ۳۴ درصد نیز اعلام کردند معتقدند ترامپ بی‌گناه است.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد ۴۴ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند ترامپ استحقاق محکومیت در سنا و برکناری از قدرت را دارد. در عین حال ۳۰ درصد نظر مخالفی دارند.

این نظرسنجی در حالی برگزار شد که جلسه محاکمه استیضاح ترامپ به اتهام «سوءاستفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» در مجلس سنای آمریکا پیگیری می‌شود. جمهوری خواهان که اکثریت کرسی‌های سنا را در اختیار دارند در تلاشند تا با سرعت بخشیدن به جلسات استیضاح، رئیس جمهور آمریکا را در آستانه دور بعدی انتخابات تبرئه کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا متهم است که در تابستان گذشته در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی پسر «جو بایدن» در آن کشور تحقیق کند. «جو بایدن» رقیب بالقوه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال ۲۰۲۰ آمریکا است.

نظرسنجی رویترز-ایپسوس با مشارکت هزار و ۱۱۸ نفر در روز‌های ۲۷ و ۲۸ ژانویه برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
آی ترامپ احمق حیف که اون ثروت دردست این احمق است ولی این ترامپ احمق پای شل دارد میشود تو سریال طنز به بازی کرفت گرچه همینجوریش احمق سریالی است بولتون اخمق وترامپ احمق تر از اون اخمق های سناتورهای اخمق
آخرین اخبار