رهبر حزب ابتکار فلسطین: فلسطینی‌ها هرگز بردگی در نظام اشغالگری را نمی‌پذیرند

مصطفی برغوثی، عضو سابق مجلس قانونگذاری در فلسطین تاکید کرد هیچ فلسطینی نمی‌تواند معامله قرن را بپذیرد و خود را برده نظام اشغالگری صهیونیستی کند.

مصطفی برغوثی، رهبر حزب ابتکار فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، مصطفی برغوثی، رهبر حزب ابتکار فلسطین و عضو سابق مجلس قانونگذاری در این کشور تاکید کرد هیچ فلسطینی نمی‌تواند طرح ضد فلسطینی معامله قرن را بپذیرد و خود را برده نظام اشغالگری رژیم متجاوز صهیونیستی کند؛ این دقیقا همان تعریف آپارتاید است.

مصطفی برغوثی تاکید کرد: «این طرح حتی یک طرح آمریکایی هم نیست، بلکه طرحی است اسرائیلی که در پاکتی آمریکایی گذاشته شده است. واقعیت این است که این طرح با قرار دادن کشور فلسطینی در مجموعه‌ای از محلات محاصره شده و جدا شده از هم که در نقشه ارائه شده از سوی آقای ترامپ نیز مشخص است. این طرح باعث ایجاد فضایی می‌شود که یک ملت بر ملت دیگر سلطه یابد.»


بیشتر بخوانید: واکنش‌های بین‌المللی به رونمایی از "معامله قرن"

مجلس شورای یمن: معامله قرن، راهزنی سیاسی است


برغوثی گفت: «در این طرح در ابتدا، واقعیت‌های تاریخی و حقوق مردم فلسطین و احساسات مردم منطقه نادیده گرفته شده است. از این رو، از نظر من این اقدامی خیره سرانه است که نمی‌تواند ادامه داشته باشد.»

رهبر حزب ابتکار فلسطین تصریح کرد: «فلسطینی‌ها هرگز نمی‌توانند چنین چیزی را بپذیرند، نمی‌توانیم بپذیریم که برده‌های نظام اشغالگری باشیم. این دقیقا همان تعریف آپارتاید است.»

ترامپ و نتانیاهو روز سه‌شنبه طی کنفرانسی مشترک از طرح به اصطلاح صلح در غرب‌آسیا رونمایی کردند. این اقدام موجب خشم فلسطینی‌ها شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار