خوش‌خدمتی نامزد دموکرات آمریکا به صهیونیست‌ها؛

مایکل بلومبرگ: از ابتدا بخاطر اسرائیل با توافق هسته‌ای ایران مخالف بودم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یک سخنرانی اعلام کرد از ابتدا با توافق هسته‌ای ایران مخالف بوده است.

مایکل بلومبرگ: از ابتدا با توافق هسته‌ای ایران مخالف بودمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مایکل بلومبرگ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یک سخنرانی که نشانگر خوش خدمتی او به صهیونیست‌ها بود؛ متعهد شد که هیچگاه از حمایت از اسرائیل دست برندارد.

بلومبرگ در این سخنرانی گفت: "من تنها نامزد یهودی نیستم که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم. اما تنها کسی هستم که نمی‌خواهم آمریکا را به یک کیبوتص تبدیل کنم."

او همچنین متعهد شد که همواره از رژیم صهیونیستی حمایت کند.

بلومبرگ در بخش دیگری از سخنرانی‌اش اظهار داشت وی از ابتدا با توافق هسته‌ای ایران [برجام] مخالف بوده است، زیرا این توافق به اندازه کافی از اسرائیل محافظت نمی‌کرد. البته او از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خروج یکجانبه از این توافق نیز انتقاد کرد چراکه به عقیده او این اقدام باعث تقویت برنامه هسته‌ای ایران می‌شود.

از مهمترین شعار‌های تبلیغاتی بلومبرگ ایجاد یک بیمه درمانی دولتی برای مردم آمریکاست.

گفته می‌شود این اظهارنظر او کنایه‌ای به برنی سندرز، رقیب هم حزبی او بوده است. بلومبرگ و سندرز، که هر دو یهودی هستند به دنبال کسب نامزدی حزب ملی دموکرات‌ها در انتخابات سه‌شنبه بزرگ نیز هستند. بلومبرگ در مقایسه با سندرز موضع میانه‌تری دارد و تا حد زیادی از حمله به کاندیدا‌های دموکراتیک منفرد خودداری کرده است. شهردار پیشین نیویورک که ثروتش حدود ۶۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، قول داده است از سرمایه خود برای حمایت از نامزد نهایی دموکرات‌ها خرج کند حتی اگر این مسابقه را از دست بدهد.

شهردار سابق نیویورک پیشتر از نامزد‌های پیشرو دموکرات همچون جو بایدن و برنی سندرز انتقاد می‌کرد که بیش از حد برای شکست دادن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، لیبرال هستند. از سخنان روز گذشته وی به نظر می‌رسید که هدف او سندرز باشد؛ اگرچه او به طور مستقیم از ذکر نام سناتور ایالت ورمونت خودداری کرد.

در نظرسنجی‌های اخیر او پس از جو بایدن، الیزابت وارن و برنی سندرز قرار دارد. براساس آمار‌های پایگاه آنالیتیکس، بلومبرگ پس از راه اندازی برنامه تبلیغاتی تلویزیونی با هزینه میلیون دلاری، در حال افزایش بخت خود برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
به به چه خوب بلده برای اسراعیل خودشیرینی کنه
دولت های عربی چاپلوسی امریکا میکنند . اما امریکایی ها خودشون میرن چاپلوسی اسراعیل میکنن
ولی خیلی عهمقند فکر کردن ما اسلحه زمین میزاریم و موشک نمیسازیم تا بیان بهمون حمله کنند خنده داره
آخرین اخبار