انتقاد شدید نامزد دموکرات از ترامپ برای پنهان کردن تلفات نظامیان آمریکایی

پت بوتیگیگ، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شدیدا از تلاش ترامپ برای کم اهمیت جلوه دادن تلفات نظامیان آمریکایی در حمله موشکی ایران انتقاد کرد.

پت بوتیگیگبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه سی‌بی‌اس آمریکا، پت بوتیگیگ، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با انتقاد شدید از تلاش دونالد ترامپ برای کم اهمیت جلوه دادن تلفات نظامیان ارتش تروریست آمریکا در انتقام موشکی ایران در پاسخ به ترور سردار سلیمانی تاکید کرد که آسیب‌های مغزی می‌تواند به طوربالقوه برای فرد تا آخر زندگی مشکلات پیچیده‌ای ایجاد کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قبلا در نشستی خبری گفته بود: «من شنیدم که آن‌ها سردرد و چیز‌های دیگری (مشکلات دیگری) داشتند! چیزی که من می‌گویم و می‌توانم گزارش کنم این است که چیزی جدی نبود!»

بوتیگیگ که قبلا به عنوان افسر رزرو نیروی دریایی آمریکا در افغانستان خدمت کرده است در مصاحبه با برنامه «فیس د نیشن» توضیح داد، آسیب‌های مغزی تهدید کننده زندگی فرد هستند، نه تنها در زمان آسیب دیدن، بلکه برای همه زندگی فرد. این آسیب‌ها کاملا می‌تواند فردی که به این کشور خدمت کرده است را ناتوان کند.


بیشتر بخوانید: پنتاگون: ۳۴ نظامی آمریکا در حمله موشکی ایران آسیب دیده‌اند

جو بایدن: ترامپ صدمات وارد شده به نظامیان شجاع آمریکا را نادیده گرفت!


بوتیگیگ با طعنه به ترامپ گفت: «برای رئیس‌جمهوری که چنین فداکاری‌هایی را کوچک می‌شمارد و کسی که از خدمت کردن به ارتش آمریکا فرار کرده است غیرممکن است که بتواند تجربه این سربازان را درک کند.»

پیش‌تر نیز سناتور الیزابت وارن، نماینده دموکرات کنگره آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، در واکنش به اذعان پنتاگون در آسیب دیدن ۳۴ نظامی آمریکا در پاسخ موشکی ایران به ترور سردار سلیمانی و همراهان در حمله نیروهای تروریست آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، گفت ترامپ جراحات نیرو‌های آمریکایی را پنهان کرد و این وحشتناک است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز ۸ ژانویه (۱۸ دی ماه) در انتقام سخت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، پایگاه عین الاسد که بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در عراق است را موشک باران کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار