شهرستان خوی ظرفیت بالایی در برگزاری مسابقات جام پوریای ولی دارد

رئیس هیئت کشتی آذربایجان غربی گفت:شهرستان خوی ظرفیت بالایی در برگزاری مسابقات جام پوریای ولی دارد.

محمدزاده رئیس هیئت کشتی آذربایجان غربی  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با اشاره به سطح بالای مسابقات جام کشتی جام پوریای ولی گفت:در این مسابقات ۲۰۰کشتی گیر داخلی وخارجی حضور دارند.

او افزود:از این تعداد کشتی گیر، ۲۵ کشتی گیرخارجی ازکشور‌های نخجوان، باکو و اربیل عراق در این مسابقات حضور دارند.

محمدزاده در ادامه افزود:تیم‌های داخلی از استان‌های البرز، اردبیل، زنجان، کردستان، آذربایجان غربی (خوی) هستند.

اوتصریح کرد: تلاش ما این است که، این مسابقات را در فدراسیون بین المللی کشتی جهان (فیلا) به ثبت برسانیم تا از سال آینده تعداد تیم‌های خارجی حضور پررنگ تری داشته باشند.

محمدزاده در این زمینه افزود: با ثبت در تقویم فیلا، خوی میتواند میزبان جام بین المللی پوریای ولی باشد.

ایراندوست سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در حاشیه این مسابقات، سطح مسابقات را خوب ارزیابی کرد و گفت:این مسابقه بصورت عالی برگزار می‌شودو حضور کشتی گیران خارجی در این مسابقه مایه مباهات است.

او در ادامه از اختصاص بودجه خاص به کشتی خوی گفت: با تخصیص بودجه خاص به کشتی خوی تلاش می‌کنیم کشتی گیران خویی و کشتی گیران جام پوریای ولی در مسابقات جهانی حضور پررنگ داشته باشند.
 
این مسابقات در دو رشته کشتی آزاد و فرنگی و در رده‌های سنی، نوجوانان، جوانان و آزاد در سالن ۲۰۰ هزارنفره چمران خوی در حال برگزاری است.
 
 در روز اول این مسابقات به قید قرعه ۳دستگاه دوچرخه به تماشگران کشتی حاضر در سالن از طرف شهرداری اهداشد. ودو دستگاه دیگر نیز در پایان مسابقات به تماشگران از طرف شهر داری اهدا می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.