گزارشگر ویژه سازمان ملل: جاسوسی عربستان از مالک آمازون نقض قوانین بین‌المللی است

گزارشگر ویژه سازمان ملل جاسوسی عربستان سعودی از مالک آمازون را نقض قوانین بین‌المللی توصیف کرد و خواستار تحقیقات اف‌بی‌آی در این زمینه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «اگنس کالامارد»، گزارشگر ویژه سازمان ملل، در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: اف‌بی‌آی باید درباره جاسوسی عربستان سعودی از «جف بیزوس» تحقیق کند، زیرا او شهروند آمریکاست و این موضوع با امنیت ملی آمریکا مرتبط است.

کالامارد در این مصاحبه گفته که شرایط حاکم بر جاسوسی از تلفن همراه مالک آمازون  بخشی از تحقیقات درباره قتل «جمال خاشقجی» است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل جاسوسی از تلفن همراه بیزوس را بخشی از تلاش‌ها برای متوقف کردن تحقیقات واشنگتن پست درباره عربستان سعودی توصیف کرد و گفت: هک کردن تلفن همراه بیزوس در زمانی روی داده که خاشقجی در حال نوشتن مقالات انتقادی از مقامات عربستان سعودی بود.


بیشتر بخوانید:

سناتور آمریکایی خواستار تحقیق درباره دست‌داشتن بن‌سلمان در هک کردن تلفن بیزوس شد

کاخ سفید از اظهارنظر درباره نقش بن‌سلمان در هک تلفن مالک آمازون طفره رفت


کالامارد در ادامه ضمن اشاره به احتمال دست داشتن «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی، در این اقدام، گفت: تحقیقات اف‌بی‌آی در این باره ضروری است چرا که بیزوس شهروند آمریکا است.

گزارشگر سازمان ملل تاکید کرد: جاسوسی عربستان سعودی از بیزوس و منتقدانش نقض قوانین بین‌المللی است.

اخیرا روزنامه گاردین فاش کرد تلفن همراه جف بزوس در سال ۲۰۱۸ پس از دریافت پیامی از سوی ولیعهد عربستان سعودی هک شد. بازرسان بر این باورند که احتمالاً یک پیام رمزگذاری شده از ولیعهد که حاوی یک فایل مخرب بوده، به گوشی بیزوس ارسال و از آن پس امکان سرقت اطلاعات گوشی وی ممکن شده و در عرض چند ساعت حجم زیادی از اطلاعات از تلفن بیزوس خارج شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار