رونق تولید با توسعه شهرک علمی تحقیقاتی/ فعالیت ۷ هزار دانشجو در پارک‌های علم و فناوری اصفهان

مدیر پارک‌های علم و فناوری شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان از رشد ۵ برابری گردش مالی پارک‌های علم فناوری استان اصفهان در سال جاری خبرداد.

حمید مهدوی مدیر پارک‌های علم و فناوری شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار داشت: شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان به عنوان اولین و برترین شهرک در کشور،  نخستین فعالیت خودرا با ایجاد پارک‌های علم و فناوری در استان اصفهان آغاز کرد و با توسعه آن در سال جاری شاهد رشد ۵ برابری گردش مالی در واحد‌های تولیدی این پارک‌ها هستیم.

او افزود:هدف اصلی پارک‌های علم و فناوری استان اصفهان تبدیل علم به ثروت است و در این زمینه از طریق ارتقا فرهنگ نو آوری و رقابت سازنده میان شرکت‌های مختلف گام جدی برداشته شده است.

مدیر پارک‌های علم و فناوری شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان تاکید کرد:استان اصفهان به دنبال راهکار‌هایی جهت ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در منطقه است که این امر با توسعه فضای علمی و تولیدی پارک‌های علم فناوری استان اصفهان و سراسر کشور محقق خواهد شد.

مهدوی ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری نقش مهمی در افزایش بهره وری با کمترین هزینه تولید و کاهش زمان را دارند.

او اضافه کرد: فعالیت پارک‌های علم و فناوری استان اصفهان بر اساس طرح‌های توسعه اقتصادی محلی و ملی هر کشور در قالب‌هایی همچون اقتدار ملی، توانمند سازی تولیدات و محصولات با ارزش افزوده بالا و به کار گیری نیروی متخصص اجرایی می‌شود.

مدیر پارک‌های علم و فناوری شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان گفت: تولیدات مبتنی بر فناوری‌هایی همچون تولید دارو، تجهیزات پزشکی، it، بیو تکنولوژی و تولید انرژی‌های تجدید پذیر از اصلی‌ترین فعالیت‌های پارک‌های علم فناوری استان اصفهان به شمار می‌رود.

مهدوی یاد آور شد: در سال جاری فعالیت‌های تولیدی پارک‌های علم و فناوری استان اصفهان در حوزه‌هایی همچون مخابرات، الکترونیک، متالوژی، تولید مواد نو، نانو تکنولوژی، توسعه فعالیت‌های کشاورزی مانند تولید بذر، ماشین الات کشاورزی و فعالیت‌های شیمیایی ارتقا یافته است.

او تاکید کرد: یکی از اقدامات شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان ایجاد سرمایه گذاری و همکاری باسازمان‌های استارت آپ وشرکت‌های نوپا به منظور توسعه فضای علمی و زیر بنایی پارک‌های علم و فناوری استان اصفهان در سال جاری است.

مدیر پارک‌های علم و فناوری شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان گفت: این پارک‌ها نقش موثری در ایجاد اشتغال مولد و اشتغالزایی دانش آموختگان دانشگاهی استان اصفهان در افزایش فعالیت واحد‌های تولیدی دارند.

مهدوی اضافه کرد: در حال حاضر بالغ بر ۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف در واحد‌های تولیدی پارک‌های علم و فناوری استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

او در خصوص راهکار‌ها و طرح‌های شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان در سال آینده افزود:در تلاش هستیم با همکاری با سازمان علوم تحقیقات فناوری استان اصفهان زمینه افزایش تعداد و صادرات محصولات تولیدی واحد‌های پارک‌های علم و فناوری استان اصفهان را در سال آینده فراهم کنیم.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
عالی و بی نظیر