صدور حواله نفت سه هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری لرستان

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: نام نویسی سه هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر استان در سامانه شرکت نفت انجام شده که بر اساس اعلام این شرکت، پس از صدور حواله‌ها کار بارگیری میزان نفت درخواستی از یکم بهمن ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: نام نویسی سه هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر استان در سامانه شرکت نفت انجام شده که بر اساس اعلام این شرکت، پس از صدور حواله‌ها کار بارگیری میزان نفت درخواستی از یکم بهمن ماه آغاز می‌شود.

سعید کریمی افزود: مشکل تامین نفت در مناطق قشلاقی بوده که قرار است با صدور بارنامه‌ها از روز یکم بهمن ماه، میزان نفتی که برای سه هزار و ۵۰۰ خانوار در سامانه ثبت شده به اداره کل امور عشایری تحویل و از این طریق در استان توزیع شود.

او  با بیان اینکه سهم هر خانوار عشایری ۶۰۰ لیتر نفت است ادامه داد: کار ثبت نام در سامانه شرکت نفت از حدود یک ماه گذشته انجام شده، اما به دلیل مشکلاتی در این مسیر، تاکنون نفت مورد نیاز تامین نشده بود.

او  گفت: تا پیش از این باید خانوار‌های عشایری با مراجعه به سایت مورد نظر نسبت به نام نویسی و درخواست نفت مورد نیاز اقدام می‌کردند که با توجه به عدم دسترسی این قشر به امکانات ثبت نام، این مهم به صورت بکپارچه توسط یک شرکت تعاونی انجام شده و نفت مورد نیاز نیز پس از تحویل به این شرکت با نظارت اداره کل امور عشایری توزیع می‌شود.

کریمی بدون اشاره به نفت مصرفی خانوار‌های عشایری استان تصریح کرد: این میزان با توجه به شرایط آب و هوایی و برودت هوا تغییر می‌یابد، اما توزیع این سوخت فسیلی به طور معمول تا فروردین ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: امسال بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت در مناطق ییلاقی و ۱۸۰ هزار لیتر در مناطق قشلاقی استان از طریق ۸۷ جایگاه سوخت عشایری توزیع شده است.

لرستان بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری با جمعیت ۸۴ هزار نفر دارد که ۴.۷ جمعیت لرستان را تشکیل می‌دهند و رتبه خانواری و جمعیت آن‌ها در سطح کشور به ترتیب هفت و شش است.

این جمعیت ۱۳۰ هزار تن انواع محصولات لبنی و دامی معادل ۲۵ درصد پروتئین استان را تولید می‌کنند و در مجموع، سهم آن‌ها در تولید ناخالص ملی با احتساب سایر محصولات زراعی، دامی و صنایع دستی ۹۰۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.