آلمان: تصمیم دولت عراق درباره حضور نظامیانمان در این کشور را می‌پذیریم

وزیر امور خارجه آلمان گفت: هر تصمیمی که دولت عراق در مورد مدت زمان حضور نظامیانمان در این کشور اتخاذ کند، می‌پذیریم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان گفت: هر تصمیمی که دولت عراق در مورد مدت زمان حضور نظامیانمان در این کشور اتخاذ کند، می‌پذیریم.

بر این اساس، وزیر امور خارجه آلمان امروز با شرکت در یک کنفرانس خبری مشترک با ایمن الصفدی، همتای اردنی اش در امان، پایتخت اردن اظهار داشت: نظامیان آلمانی که هم اکنون در اربیل عراق مستقرند و همین طور سربازان ما در اردن و کویت در همان محل ماموریت خود باقی خواهند ماند.

وی افزود: نظامیان ما در عراق تا مادامی که ما تصمیم قطعی و نهایی دولت عراق را دریافت نکردیم، آنجا خواهند ماند. به نظر می‌رسد مصوبه پارلمان عراق در این کشور اجرا شود. تصور من آن است که آن‌ها در پاره‌ای موارد و مواقع از این مصوبه استفاده کنند. در حال حاضر صحبت‌های زیادی در این خصوص مطرح می‌شود. البته ما نه تنها با دولت عراق در این باره در حال گفتگو هستیم بلکه با بسیاری از شرکای دیگرمان برای دستیابی به نتایج عقلانی در ارتباط هستیم. به ویژه مبارزه با داعش را مد نظر داریم؛ مبارزه‌ای که هنوز کامل و نهایی نیز نشده است؛ بنابراین نیاز است همچنان تلاش‌های مشترک دیگری در این زمینه انجام شود. به همین علت است که ما حمایت خود را در این موضوع اعلام کرده ایم. طبیعی است در این باره، هرگونه تصمیم دولت عراق را می‌پذیریم.

گفتنی است، پارلمان عراق پس از دخالت های نظامی آمریکا در این کشور و ترور نظامیان الحشد الشعبی که بخشی از نیروهای مسلح این کشور را تشکیل می دهند، به پایان حضور نظامیان خارجی در این کشور رای داد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۲۴ دی ۱۳۹۸
به اين ميگن عقل و منطق
آفرين
آخرین اخبار