وزیردفاع آمریکا: سندی دال بر حمله به سفارت آمریکا از سوی ژنرال سلیمانی وجود نداشت

مارک اسپر در یک مصاحبه اعتراف کرد که هیچ سندی دال بر قصد حمله ایران به سفارت‌های آمریکا در منطقه و پیش از ترور سپهبد سلیمانی وجود نداشت.

مارک اسپر به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از هیل، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه طی یک مصاحبه تلویزیونی گفت که او اطلاعاتی را نمی‌بیند که از اظهارات ترامپ درباره علت ترور ژنرال سلیمانی پشتیبانی کند.

این اظهار نظر پس از آن گفته شده که دونالد ترامپ مدعی بود اسنادی موجود است که سردار سلیمانی، در حال طرح ریزی حملاتی علیه چهار سفارتخانه آمریکا است.

اسپر در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌سی گفت: «با ترامپ در رابطه با برنامه‌ای برای حمله به سفارت آمریکا از سوی ایران، موافق بودم، اما سندی مشخصی در این باره نداشتیم.»

وی گفت: «وجود تهدیدات علیه اماکن دیپلماتیک آمریکا در منطقه باعث شده که هزاران چترباز آمریکایی را برای تقویت سفارت‌مان در بغداد و سایر مناطق در منطقه به خاورمیانه اعزام کنیم».

وی افزود که ترامپ به به سند خاصی در این باره اشاره نکرده است. اسپر تاکید کرد: «من سندی را در رابطه با حمله چهار سفارتخانه ندیدم».

پیش از این نیز آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا ادعای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور درباره حمله ایران به سفارتخانه‌های آمریکا را رد کرد.

آدام شیف در مصاحبه با برنامه «فیس د نیشن» اعلام کرد: «درباره ادعای احتمال حمله ایران به چند سفارتخانه آمریکا، ترامپ سازمان‌های اطلاعاتی را فریب می‌دهد.»


بیشتر بخوانید: بلومبرگ: همه پولم را برای خلاص شدن از شر ترامپ خرج می‌کنم

آدام شیف: ترور قاسم سلیمانی تصمیمی تحریک آمیز و خطرناک بود


پیش از این نیز سناتور‌های دموکرات آمریکای اعلام کردند در جلسه محرمانه با مقامات ارشد دولت آمریکا هیچ اشاره‌ای به تهدیدات ایران برای حمله به سفارت خانه‌های آمریکا نشده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این بار‌ها طی ادعا‌هایی واهی گفته بود که ایران قصد حمله به سفارت آمریکا در بغداد را داشته است، اما برای این ادعا هیچ سندی را ارائه نکرده است. نظامیان تروریست آمریکا در اقدامی وحشیانه سپهبد سلیمانی را به شهادت رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار