تظاهرات مردم انگلیس و استرالیا برای اقدام دولت موریسون در مهار آتش‌سوزی‌ها + تصاویر

صدها نفر در تظاهراتی در پایتخت انگلیس و ده‌ها هزار تن از مردم استرالیا خواستار اقدام سریع دولت اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا برای خاموش کردن آتش‌سوزی جنگل‌های این کشور شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، صدها نفر عضو گروه فعالان «شورش علیه انقراض» در تظاهراتی در مقابل دفتر کمیساریای عالی استرالیا در لندن، پایتخت انگلیس خواستار اقدام سریع دولت استرالیا برای خاموش کردن آتش‌سوزی‌ها شدند.

تظاهرات برای مهار آتش‌سوزی‌های استرالیا

عده‌ای از تظاهرکنندگان پلاکارد‌هایی با متن «نابود کردن زمین را متوقف کنید» در دست داشتند و شماری دیگر نیز با کوبیدن بر طبل و پخش غذا‌های گیاهی، خیابان‌ها را بستند.

یکی از معترضان گفت: «من اینجا هستم، چون دولت استرالیا دقیقاً هیچ کاری برای مبارزه با تغییرات اقلیمی نمی‌کند. در واقع آن‌ها آن را انکار می‌کنند و باید آن‌ها را تحت فشار زیادی قرار داد».

این در حالی است که استاد دانشگاه سیدنی اعلام کرد که تنها در ایالت «نیو ساوث ولز» استرالیا بیش از ۸۰۰ میلیون حیوان بر اثر آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا کشته شده‌اند.

دانشمندان اعلام کردند میزان انتشار گاز‌های سمی در دو آتش سوزی استرالیا و جنگل‌های آمازون، تقریبا به یک اندازه است.

بر این اساس، بر اساس ارزیابی دانشمندان، هم اکنون گاز دی اکسید کربنی که ناشی از آتش سوزی‌های ویرانگر در استرالیا در جو منتشر شده است، تقریباً به اندازه دی اکسید کربنی است که سالِ گذشته، بر اثر بروز آتش سوزی در جنگل‌های بارانیِ آمازون، تولید و انتشار یافته است.

روزنامه فایننشال تایمز نیز پیش‌تر گزارش داد سفارتخانه‌های چندین کشور در پایتخت استرالیا به دلیل هشدار آتش سوزی ویرانگر در جنگل‌های این کشور تعطیل شدند.

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد ده‌ها هزار نفر در خیابان‌های سیدنی استرالیا نیز روز جمعه در پی آتش سوزی‌های طولانی و شدید در این کشور علیه سیاست‌های اسکات موریسون، نخست‌وزیر و دولت ائتلافی این کشور که با اقدامات مفید برای آب و هوا، مخالف هستند، تظاهرات کردند.

این معترضان با بستن راه‌های اصلی در شهر سیدنی خواستار استعفای اسکات موریسون شدند. شماری از تظاهرکنندگان پلاکارد‌هایی اعتراضی با متن «ما را از جهنم نجات دهید» و «اقلیم جایگزینی وجود ندارد» در دست گرفته و خواستار رسیدگی فوری دولت به بحران آتش‌سوزی شدند.

معترضان بر این باورند که موریسون در تغییرات آب و هوایی نقش دارد.

تظاهرات آتش‌سوزی‌های استرالیا

تظاهرات علیه آتش‌سوزی‌های استرالیا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار