علوی: دایی، گل محمدی و قلعه نویی سرمایه‌های فوتبال کشورمان هستند/ بهترین انتخاب را برای تیم ملی انجام می‌دهیم

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: دایی، گل محمدی و قلعه نویی سرمایه‌های فوتبال کشورمان هستند، اما نامی برای سرمربیگری تیم ملی مطرح نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال کشورمان درباره آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بیان کرد: اعضای هیئت رئیسه فدراسیون در هفته‌های اخیر ۲ جلسه تشکیل داده و تمام امور را زیر نظر دارند. آن‌ها انتخاب سرمربی تیم ملی را به حیدر بهاروند، نایب رئیس فدراسیون تفویض کرده اند. گزارش کمیته فنی و توسعه فدراسیون در حوزه سرمربیگری تیم ملی به اعضای هیئت رئیسه رسید و مباحث مختلفی در این حوزه مورد تبادل نظر قرار گرفت.

او افزود: مرتضی محصص، حمید استیلی، میرشاد ماجدی، حسین کلانی و اکبر محمدی عضو کمیته فنی و توسعه هستند و مباحث مختلفی مانند سبک بازی و خواسته‌هایی که همه از تیم ملی دارند در جلسات مورد بررسی قرار می‌گیرد. اعضای هیئت رئیسه هم در زمینه انتخاب سرمربی تیم ملی ملی مدیریت اقتضائی را انجام می‌دهند.

علوی: دایی، گل محمدی و قلعه نویی سرمایه‌های فوتبال کشورمان هستند/ بهترین انتخاب را برای تیم ملی انجام می‌دهیم

بحث انتخاب سرمربی تیم ملی ظرف ۸- ۹ روز آتی جمع بندی می‌شود

علوی ادامه داد: در هفته آینده یا نهایت ۸ ،۹ روز آتی موارد را جمع بندی خواهیم کرد تا تیم ملی برنامه هایش را برای بازی‌های دور برگشت مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آغاز کند.

برای انتخاب سرمربی تیم ملی ابتدا کمیته فنی نظر می‌دهد

او درباره اینکه آیا هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال سرمربی تیم ملی را انتخاب می‌کند، پاسخ داد: انتخاب سرمربی تمام تیم‌های ملی ابتدا در کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از نظرات اعضای کمیته فنی در نهایت این نظرات در اختیار هیئت رئیسه قرار می‌گیرد. به صورت مثال برای انتخاب حسین عبدی هیئت رئیسه روی نظر کمیته فنی صحت گذاشت و در نهایت او به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان انتخاب شد که اکنون هم تیم خوبی را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده کرده است. این اتفاق درباره انتخاب سیروس پورموسوی برای تیم ملی جوانان هم افتاد.

دایی، گل محمدی و قلعه نویی سرمایه‌های فوتبال کشورمان هستند

علوی درباره مطرح شدن نام علی دایی، یحیی گل محمدی و امیر قلعه نویی برای سرمربیگری تیم ملی اظهار داشت: این نفرات سرمایه‌های فوتبال کشورمان هستند و باید با احترام از آن‌ها یاد کنیم. یحیی گل محمدی جزء مربیان نسل نو فوتبال ایران است. امیر قلعه نویی، پرافتخارترین سرمربی تاریخ فوتبال ایران در عرصه باشگاهی است و در بحث ملی هم تلاش‌های زیادی داشته است. علی دایی هم اسطوره فوتبال کشورمان است و همچنان باید نگاه احترام آمیز اهالی فوتبال به آن‌ها حفظ شود.


بیشتر بخوانید: اتمام حجت برانکو ایوانکوویچ با فدراسیون فوتبال


اسمی را برای سرمربیگری تیم ملی مطرح نمی‌کنم

او افزود: اجازه بدهید من اسمی را مطرح نکنم، اما جلسات مان همچنان ادامه دارد و همین روز گذشته هم نشست‌هایی برای انتخاب سرمربی تیم ملی انجام شد. انشالله هر زمان به جمع بندی برسیم به اطلاع ملت شریف ایران می‌رسانیم.

از بین گزینه‌های داخلی و گزینه‌های محتمل خارجی بهترین انتخاب را انجام می‌دهیم

علوی درباره اظهارنظر برانکو ایوانکوویچ مبنی بر اتمام و بی نتیجه ماندن مذاکراتش با فدراسیون فوتبال گفت: برانکو در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها مذاکراتش را متوقف شده تلقی کرده است، اما این اطمینان را می‌دهم فدراسیون فوتبال از بین گزینه‌های موجود در حوزه بهره مندی از ظرفیت مربیان داخلی و گزینه‌های محتمل خارجی، بهترین انتخاب را خواهد داشت.

تاج همچنان تحت نظر پزشکان است

مشاور رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت مهدی تاج گفت: از جامعه محترم فوتبال، رسانه‌ها و مردم عزیزمان که در ۲ هفته اخیر پیگیر وضعیت تاج بودند تشکر می‌کنم. با توجه به فشاری که روی رئیس فدراسیون وجود دارد، پزشکان او را از فعالیت پراسترس منع کردند. پس از درمان‌هایی که روی تاج در بیمارستان انجام شد او همچنان تحت نظر است و امیدوارم شفای عاجل کسب کند.

عزم هیئت رئیسه برگزاری مجمع انتخاباتی در موعد مقرر، طبق فرآیند‌های موجود در اساسنامه و در سریع‌ترین زمان ممکن است

علوی درباره زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال بیان کرد: عزم هیئت رئیسه برگزاری مجمع انتخاباتی در موعد مقرر، طبق فرآیند‌های موجود در اساسنامه و در سریع‌ترین زمان ممکن است. اگر شرایط فراهم شود برگزاری انتخابات پیش از زمان مقرر (اردیبهشت ۹۹) هم محتمل است.

مربیان خارجی به دلیل تامین نشدن منابع مالی قراردادشان را فسخ می‌کنند

او درباره اینکه آیا رویکرد فدراسیون برای انتخاب مربی ایرانی دلیل اقتصادی دارد یا اینکه یک راهبرد جدید است، گفت: این موضوع خیلی مفصل است. اگر یادتان باشد ابتدای سال نتوانستیم همکاری مان با زلاتکو کرانچار، سرمربی محجوب و شایسته تیم ملی امید را ادامه بدهیم که دلیل اصلی اش هم تامین نشدن منابع مالی بود. پس از آن هم برخی مربیان خارجی شرایط ادامه همکاری با تیم‌های ایرانی را نداشتند.

علوی افزود: مدیریت اقتضائی، شرایط، وضعیت موجود کشور یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند در تصمیم گیری‌ها موردنظر قرار بگیرد. مربی خارجی هم حقش را می‌خواهد و وقتی منابع مالی اش تامین نمی‌شود، قرارداد خود را فسخ می‌کند. دیدید بحث فسخ قرارداد مربی خارجی یکی از تیم‌های باشگاهی مان چه تبعاتی داشت.

فدراسیون فوتبال روی استفاده از دانش روز و ظرفیت کارشناسان خارجی تاکید دارد

او ادامه داد: فدراسیون فوتبال همواره روی استفاده از دانش روز و بهره مندی از ظرفیت کارشناسان خارجی در تمام حوزه‌ها تاکید دارد. می‌دانید آرسن ونگر، رئیس کمیته توسعه توسعه جهانی فیفا برای برگزاری دوره پیشرفته مربیگری به کشورمان دعوت شده است و ما وظیفه ذاتی خودمان می‌دانیم که در حوزه توسعه آموزش علوم ورزشی از نظرات کارشناسان زبده استفاده کنیم، اما برای انتخاب سرمربی تیم ملی باید تمام جزئیات مورد بررسی قرار بگیرد تا بهترین اتفاق ممکن رقم بخورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار