امام جمعه موقت تهران:

سردار سلیمانی خاورمیانه جدید را حول محور مقاومت شکل داد

امام جمعه موقت تهران گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی، خاورمیانه جدید را با محور مقاومت تشکیل داد.

سردار سلیمانی خاورمیانه جدید را حول محور مقاومت شکل دادبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت ایام فاطمیه و شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در مصلی جواد الائمه شهرستان رامسر با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی خانه‌اش را در کرمان تبدیل به فاطمیه کرد و عزاداران حضرت صدیقه طاهره را تکریم می‌کرد گفت: حضرت صدیقه طاهره (س) از مهمان ویژه اش حاج قاسم سلیمانی پذیرایی‌ها خواهد کرد که با رمز یا زهرا این مرد همیشه جبهه‌ها، ابراز عشق به حضرت صدیقه طاهره داشت.

او با بیان اینکه حاج قاسم خاورمیانه جدید با محور مقاومت تشکیل داده است، تصریح کرد: حوادثی که این چند روز بر کشور گذشت تحقیقاً بعد از ارتحال امام دقیقاً بی سابقه بود و حضور هفت میلیون نفر در تشییع جنازه هیچ مبالغه نیست.

امام جمعه موقت تهران افزود: در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی برخی از قیافه‌ها هم طوری نبود که حاج قاسم بپسندد، اما آن‌ها آمدند تا بگویند ما قدر شناسیم و اگر حاج قاسم نبود باید با داعش در خیابان‌های شهر‌های خود می‌جنگنیدیم.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: اگر این پیکر پاک در هر شهری می‌رفت همان محشری که در این شهر‌ها بود برپا می‌شد.

او با بیان اینکه در زمان حیات حاج قاسم سلیمانی طرح‌ها و برنامه‌هایش را تحسین می‌کردم، با اشاره به اینکه تشییع و اجتماعات دقیقاً هدفمند است و نباید از کنار این پیام‌ها سطحی گذشت، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهید سلیمانی و دیدار با مردم قم، شهادت سردار سلیمانی را به برکت اخلاص عنوان کرد.

آیت الله خاتمی افزود: حاج قاسم سلیمانی در جلسات، گوشه کناره‌ها می‌نشست تا دیده و شناخته نشود و در وصیت نامه‌اش نوشته بر روی سنگ قبرم نام‌های عنوان دار ننویسید و بنویسید سرباز قاسم سلیمانی که نشان از اخلاص این شهید است.

او تصریح کرد: کسی که پیوند با خدا پیدا کرد دنیا و عاقبتش آباد است و کسی که بتواند عبادت خالص پیش خدا ببرد، خدا بهترین مصلحت را برایش مقدر می‌کند و بالاترین عبادت، جهاد در پیشگاه خدا است.

شهادت سردار سلیمانی فرهنگ عشق به شهادت را احیا کرد

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حاج قاسم اخلاص را از خدا گرفت، خاطرنشان کرد: فرهنگ اخلاص در شهادت سردار سلیمانی زنده شد وخون پاک حاج قاسم سلیمانی فرهنگ عشق به شهادت را احیا کرد، زیرا فرهنگ شهادت در هر ملتی سبب قطعی شدن پیروزی می‌شود و این فرهنگ دشمنان را چهل سال پشت مرز نگه داشته است.

آیت الله خاتمی گفت: حاج قاسم سلیمانی، فرهنگ شهادت را دوباره زنده کرد و در فرهنگ ولایتمداری حاج قاسم سلیمانی، مردم عشق مقام معظم رهبری را به این سرباز وفادارش دیدند.

او افزود: رهبر معظم انقلاب فقط در نماز حاج قاسم سلیمانی گریه کرد و پیامش، محبوبیت سردار سپاه اسلام بود.

وی با اشاره به اینکه مردم در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی بیعت مجدد با نظام جمهوری داشتند تصریح کرد: فرهنگ ولایتمداری به فضل خدا و به برکت خون حاج قاسم جانی دوباره گرفت و پیام امام که گفت پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند زنده شد.

آیت الله خاتمی افزود: انقلاب را چهل سال ولایتمداری نگه داشت و اقدام سپاه به گفته رهبر معظم انقلاب سیلی محکمی بود و روزنامه‌های آمریکا می‌نویسند، ترامپ روزی ده بار دروغ می‌گوید و تا دروغ نگوید سرحال نمی‌آید.

موشک دشمن را سرجا می‌نشاند نه مذاکره

امام جمعه موقت تهران افزود: فرهنگ اخلاص، شهادت طلبی و ولایت مداری و فرهنگی که مردم در تشییع جنازه‌ها و تجمع اعلام کردند، این است که آنچه دشمن را سر جا می‌نشاند موشک است نه مذاکره.

او با بیان اینکه در برابر روح حاج قاسم سلیمانی که چهل سال لباس جهاد پوشید باید تعظیم کرد، افزود: مجلس در طرح سه فوریتی بی سابقه پنتاگون را سازمان تروریستی اعلام کرد که اثر خون پاک حاج قاسم سلیمانی بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دیشب ترامپ با تزلزل صحبت می‌کرد و از صلح حرف می‌زد، خاطرنشان کرد: ترامپ هیچ غلطی نتوانست بکند و ایران امروز مقتدر با موشک، روز دشمن را تبدیل به شام سیاه می‌کند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.