سفر دبیرکل ناتو به کابل به تعویق افتاد

ریاست جمهوری افغانستان از تعویق سفر دبیرکل ناتو به این کشور به دلیل تنش های اخیر میان آمریکا و ایران خبر داد.

سفر دبیرکل ناتو به کابل به تعویق افتادبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اطلاعیه ای از تعویق سفر دبیرکل ناتو به این کشور به دلیل تنش های اخیر میان آمریکا و ایران خبر داد.

بر اساس این گزارش، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو طی تماس تلفنی با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان از به تاخیر افتادن سفر برنامه ریزی شده اش به کابل عذرخواهی کرده و گفته است: به دلیل مدیریت حوادث اخیر در منطقه نتوانستم به کابل سفر نمایم اما در یک فرصت مناسب به کابل خواهم آمد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان نیز در صفحه توئیتر خود نوشته است: ینس استولتنبرگ قرار بود امروز به افغانستان بیاید و با محمد اشرف غنی دیدار کند اما این سفر به تاخیر افتاده است.

ریاست جمهوری افغانستان افزوده است که اشرف غنی و دبیرکل ناتو در گفتگوی تلفنی خود درباره همکاری با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، حمایت از پروسه صلح و از بین بردن پناهگاه‌های تروریست ها صحبت کرده اند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرده است که هر دو جانب توافق نمودند که در جریان سفر دبیرکل ناتو به کابل، روی مسائل استراتیژیک و همکاری های همه جانبه افغانستان و ناتو به گونه مفصل گفتگو کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار