آمریکا: چین و روسیه مانع تصویب قطعنامه محکومیت حمله به سفارت ما در عراق شدند

آمریکا از چین و روسیه به مانع‌تراشی در تصویب قطعنامه در محکومیت حمله به سفارت این کشور در عراق در شورای امنیت متهم کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد روسیه و چین مانع تصویب قطعنامه محکومیت حمله به سفارت این کشور در عراق شدند.

هیئت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل با بیان اینکه مسکو و پکن اجازه تصویب این بیانیه را در شورای امنیت نمی‌دهند، اعلام کرد این اقدام آن‌ها مانع صدور بیانیه‌ای برای تاکید بر مصونیت‌های دیپلماتیک و مجوز‌های کنسولی از سوی شورای امنیت شد.

هئیت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد: همانگونه که نشان دادیم ما حمله به پرسنل و امکانات خود را تحمل نخواهیم کرد و برای حفاظت از منافع، شهروندان و متحدان خود پاسخ قاطعانه‌ای خواهیم داد.

پس از حمله هوایی آمریکا به مقر الحشد الشعبی در غرب این کشور، ملت عراق خواستار خروج نظامیان این کشور از عراق شدند و در برابر سفارت این کشور دست به تظاهرات گسترده زدند. اعتراضات مردمی تا حدی جدی بود که آمریکا مجبور به اعزام نیرو‌های ویژه برای حفاظت از دیپلمات‌های خود در بغداد شد.

سفارت آمریکا در بغداد در پی خشم مردمی از تجاوز آشکار این کشور به نیرو‌های الحشد الشعبی و اوضاع متشنج در برابر سفارت این کشور در بغداد اعلام کرده که تا اطلاع ثانوی خدمات کنسولی را به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۷ دی ۱۳۹۸
ايا شما قوانين بين المللي را نقض نكرديد، تجمع مقابل سفارت خودتان را حمله ميدانيد، سفارت شما بايد در آتش ميسوخت با همه كاركنانش با اين اقدامات تروريستي كه كرديد.
آخرین اخبار