صادارت بیش از ۱۷ هزار تن محصول دامی به کشور‌های اروپایی و آسیایی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۶۰۷ تن محصول دامی از استان اصفهان به بازار‌های روسیه و حاشیه خلیج فارس ارسال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد کشتکار معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۶۰۷ تن محصول دامی از  استان اصفهان به بازار‌های روسیه و حاشیه خلیج فارس ارسال شده که این میزان صادارت برای استان و کشور بیش از ۱۹ میلیون و ۷۴۳ دلار ارز آوری به همراه داشته است.

محمد کشتکار از افرایش ۲۰ درصدی میزان صادرات و ۲۵ درصدی سود حاصل از فروش این محصولات به متقاضیان خارج از کشور در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود: در این مدت ۲۷ نوع محصول شامل آلایش دامی، تخم مرغ، ماهی، لبنیات و پرندگان زینتی صادر شده است.

او به صادرات ۷ هزار ۳۰۹ تن خامه پاستوریزه برای اولین بار در چند سال اخیر نیز اشاره کرد و گفت: روغن، کره و پنیر خامه‌ای نیز از دیگر محصولات جدید صادراتی استان در این مدت بوده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان پیش بینی کرد: تا پایان امسال میزان صادرات محصولات دامی استان بیش از ۱۰ درصد دیگر نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.