نیویورک تایمز گزارش داد:

ترور سردار سلیمانی، ایرانی‌ها را در عصبانیت از آمریکا متحد کرد

اقدام خبیثانه آمریکا در ترور سردار شهید سپاه قدس بار دیگر وحدت ایرانیان در مقابل رفتارهای خصمانه واشنگتن را نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای با عنوان «کشتن سلیمانی، ایرانی‌ها را در عصبانیت از آمریکا متحد کرده است» نوشت: در شهر‌های ایران ده‌ها هزار نفر برای سوگواری پس از ترور قاسم سلیمانی به خیابان‌ها رفتند. زنان و مردان سیاه‌پوش سینه می‌زنند و عکس‌هایی از او در دست گرفتند. گنبد طلایی حرم (مطهر) امام رضا (ع) در شهر مقدس - یکی از مقدس‌ترین اماکن شیعیان- با پرچم سیاه پوشانده شده است. در حال حاضر، ایران در عصبانیت از آمریکا متحد شده است. با یک ترور هدفمند، ملت ایران پشت سر سران خود ایستادند. از پیر و جوان گرفته تا پولدار و فقیر.

ژنرال سلیمانی- قدرتمندترین فرمانده نظامی ایران- تقریباً در جهان مورد تحسین بود. پس از آنکه وی روز جمعه در بغداد در یک حمله پهپادی به دستور رئیس جمهور ترامپ، کشته (شهید) شد، عکس او اکنون در سراسر تهران با روبان‌ها و پارچه‌های سیاه نصب شده است.

روز یکشنبه نیز در عراق، ده‌ها هزار نفر در بغداد پایتخت عراق راهپیمایی کردند و در مراسم تشییع پیکرد‌ها دو شخصیت نظامی برجسته عراقی که در این حمله به همراه ژنرال سلیمانی کشته (شهید) شدند، متعهد شدند که انتقام شان را از آمریکا خواهند گرفت.

ترور سردار سلیمانی، ایرانی‌ها را در عصبانیت از آمریکا متحد کرد

برگردیم به ایران. سیاستمداران و افراد عادی از همه اقشار حمایت خود را از وعده آیت‌الله (سید) علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران، مبنی بر اینکه «انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی» است که ژنرال را به قتل رساندند، اعلام کرده‌اند.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: ایران به سلیمانی افتخار می‌کند. پیکر او در شهر‌های مقدس شیعیان از سامرا، کاظمین، کربلا و نجف در عراق گرفته تا مشهد و قم در ایران تشییع می‌شود.

سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. وی فرماندهی نیرو‌های ایرانی در مبارزه با داعش را برعهده داشت. 

در ادامه این مطلب آمده است: ایران سه روز عزای عمومی برای تشییع سردار سلیمانی اعلام کرده است که از روز شنبه در بغداد شروع شده و در شهر‌های دیگر عراق نیز ادامه داشت. مراسم تشییع در مشهد روز یکشنبه (امروز) و در تهران روز دوشنبه خواهد بود جایی که آیت‌الله خامنه‌ای در دانشگاه بر پیکر این سردار نماز خواهد خواند.  پس از آن در روز سه شنبه، پیکر وی برای خاکسپاری به زادگاهش کرمان منتقل می‌شود. رسانه‌های ایرانی گزارش داده اند که در وصیتنامه خود خواسته بود مراسم تدفین ساده‌ای در آنجا برگزار شود. چند نفر از افراد آگاه از برنامه‌ریزی‌ها گفتند که انتظار می‌رود مشارکت عظیمی صورت گیرد.

در انتهای این مطلب با اشاره به اقدامات خصمانه ادامه‌دار واشنگتن علیه کشورمان آمده است: از زمان خروج ترامپ از توافق هسته‌ای، ایران با وجود تشدید درگیری با آمریکا، برنامه هسته‌ای خود را به صورت مرحله‌ای احیا کرده است. امضاکنندگان اروپایی این توافقنامه قول داده اند راهی برای جبران اثرات تحریم‌ها بیابند، اما تاکنون نتوانسته‌اند. اشاره‌ها درباره مذاکرات جدید با واشنگتن هم به جایی نرسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار