کاهش ۲۰ درصدی حوادث کار در خراسان جنوبی

حوادث کار در ۹ ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد کاهش یافت.

کاهش ۲۰ درصدی حوادث کار در خراسان جنوبیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، اشرفی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در این مدت ۳۲ مورد حادثه کار در استان رخ داد که این آمار در ۹ ماهه پارسال ۴۰ مورد گزارش شده است.

او با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی حوادث منجر به فوت در این مدت در مقایسه با پارسال افزود: تعداد حوادث فوتی امسال ۶ مورد بوده که این رقم در مدت مشابه پارسال ۴ مورد بوده است.

اشرفی بیان کرد: برای تحقق اهداف فصل چهارم قانون کار و به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون کار و ضوابط مربوط به حفاظت فنی و آیین نامه‌های ایمنی مرتبط، ۳ هزار و ۴۱۴ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار استان انجام شده است.

 سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: از این تعداد هزار و ۸۹۹ مورد بازرسی ادواری و هزار و ۵۱۵ مورد بازرسی موردی بوده است.

او با اشاره به اینکه در این مدت ۹۷۱ مورد بازرسی مربوط به کارگاه‌های پر خطر استان بوده است، ادامه داد: ۷۵ مسئول ایمنی در کارگاه‌ها و ۸ بازرس کار در سطح استان فعالیت می کنند.

اشرفی بابیان اینکه ۱۱ هزار و ۷۷۰ کارگاه در سطح استان فعالیت می کنند، گفت: با توجه به پراکندگی کارگاه‌ها و محدودیت بازرسان کار به لحاظ بعد کمی باید کارگران و کارفرمایان به موضوع ایمنی در کارگاه‌ها توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.