مدیرعامل شرکت آبفای استان ایلام:

۵۸ باب مخزن ذخیره آب در ایلام وجود دارد

مدیرعامل شرکت آبفای استان ایلام از وجود ۵۸ باب مخزن ذخیره آب در ایلام خبر داد.

۵۸ باب مخزن ذخیره آب در ایلام وجود دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ افشین مظاهری، مدیرعامل شرکت آبفای استان ایلام  با ارائه آمار‌هایی به مقایسه وضعیت تاسیسات آب و فاضلاب استان در قبل و بعد از سال ۱۳۷۱ پرداخت و گفت: جمعیت شهری تحت پوشش خدمات آب در قبل سال ۷۱، ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفر بوده که معادل ۴۲ درصد جمعیت شهری بوده و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت ۴۳۸ هزار نفری شهری استان تحت پوشش خدمات این شرکت هستند.

او افزود: مخازن ذخیره آب قبل از سال ۷۱ دو باب و با ظرفیت ۱۶ هزار متر مکعب بوده که هم اکنون ۵۸ باب مخزن ذخیره با ظرفیت ۱۳۶۹۰۰ متر مکعب در سطح استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اظهار کرد: این شرکت علیرغم تمامی کمی‌ها و کاستی‌ها نسبت به تامین آب اکثر صنایع استان اقدام کرده است.

او در رابطه با ترمیم شبکه‌های فرسوده نیز اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب شهری استان همه ساله از محل اعتبارات استانی نسبت به اصلاح شبکه‌های فرسوده اقدام می‌کند و همچنین با اصلاح و نشت گیری مخازن از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند.

مظاهری در خصوص اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان در رابطه با رفع مشکل آب ملکشاهی، عنوان کرد: برای رفع مشکل بلند مدت آب شهر ملکشاهی، پروژه آبرسانی از سد چم گردلان با پیشرفت ۷۰ درصد در حال اجراست و تا زمانی که این طرح به بهره برداری برسد در جهت رفع مشکل کوتاه مدت آب شهر با پیگیری‌های استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اعتبارات نصب آب شیرین کن اخذ و خوشبختانه فاز اول طرح آب شیرین کن ملکشاهی با ظرفیت ۱۲۰۰ متر مکعب در شبانه روز در دی ماه امسال بصورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفت.

او ادامه داد: فاز دوم نیز در صورت تامین اعتبار بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

مظاهری در ادامه از تصویب طرح جامع آب مهران، خبر داد و اعلام کرد: جهت رفع مشکل افت فشار و لوله‌های فرسوده نیاز به اخذ ماده ۲۳ است که در صورت تصویب، شرکت آبفای استان از آمادگی لازم در جهت شروع عملیات اجرایی این طرح برخوردار است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.