مشکل فاضلاب خوزستان به کجا رسید؟/ اهواز در آرزوی داشتن سیستم دفع آب های سطحی

رئیس دانشکده مهندسی علوم آب گفت: مشکل فاضلاب اهواز، نبود سیستم دفع آب های سطحی است که باید طراحی شود تا از آبگرفتگی معابر پس از بارندگی جلوگیری به عمل آید.

مهدی قمیشی استاد دانشگاه شهید چمران اهواز و رئیس دانشکده مهندسی علوم آب در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در خصوص مشکلات فاضلاب این شهر گفت: بعد از هر بارندگی ما شاهد جاری شدن روان آب‌ها در خیابان‌های شهر اهواز هستیم.

او با بیان اینکه در این کلانشهر سیستم دفع آب‌ های سطحی وجود ندارد و باید طراحی شود تا از آبگرفتگی معابر پس از بارندگی جلوگیری به عمل آید ،افزود: فقط سیستم دفع فاضلاب خانگی در شهر اهواز وجود دارد و این سیستم برای ۳۰۰ هزار متر مکعب طراحی شده است در حالی که با این بارندگی ۱۲ میلیون متر مکعب آب وارد خیابان‌ها شد و طبیعی است که این سیستم جوابگوی حجم بالای روان آب را نداشت و ما با آبگرفتگی شدید معابر روبرو شدیم.

قمیشی تصریح  کرد: آب‌های سطحی نیاز به ورود به تصفیه خانه فاضلاب ندارد و باید وارد رودخانه کارون در شهر اهواز شود و لازم است سیستمی طراحی شود که توان دفع حجم بالای روان آب‌ها را داشته باشد.

رئیس دانشکده مهندسی علوم آب ادامه داد: این امر در بیشتر مناطق کشور مشاهده می‌شود، اما در استان خوزستان بخصوص شهر اهواز محقق نشد.

این مقام مسئول گفت: اعتباراتی که برای بحث فاضلاب اختصاص داده می‌شود، برای سیستم دفع فاضلاب خانگی به کار گرفته می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۲ دی ۱۳۹۸
با سلام
کشورهایی چون انگلستان و فرانسه نیز در این شرایط قرار دارند ولی تونلهای زیرزمینی وسیعی که از سالها پیش در زیر شهر پیش بینی شده در امر کنترل سیلابها بسیار موثر می باشد یا مادی های شهر اصفهان لطفا مسئولان با توجه به شرایط ان تابیر لازم را اتخاذ نمایند
با تشکر