واکنش نائب رئیس فدراسیون وزنه برداری به منتفی شدن حضور بانوان در المپیک ۲۰۲۰

بهاره بهرامی گفت: مگر رستمی و مرادی در بخش بانوان وزنه می‌زدند که از منتفی شدن حضور تیم ملی در المپیک تعجب کنیم.

بهاره بهرامی، نائب رئیس بانوان فدراسیون وزنه برداری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خبر منتفی شدن حضور بانوان در المپیک ۲۰۲۰ از طریق دریافت وایلد کارت  اظهار داشت: من نمی‌دانم که چه کسی این موضوع را مطرح کرده است، از هر کسی که در فدراسیون حضور دارد این موضوع را سوال می‌کنیم، اما کسی از آن اطلاع ندارد. اگر قرار است این موضوع از طرف کمیته بین المللی المپیک ابلاغ شود، باید به رئیس فدراسیون وزنه برداری خبر داده شود. اگر هم مدیران رده بالاتر فدراسیون از این موضوع مطلع هستند، حداقل من نمی‌دانم.

واکنش نائب رئیس فدراسیون وزنه برداری به منتفی شدن حضور بانوان در المپیک ۲۰۲۰

تلاش خودمان را برای کسب سهمیه انجام دادیم

بهرامی گفت: وقتی ما از چنین چیزی خبر نداریم، چگونه چنین شایعه‌ای پخش شده است. اگر ما از چنین چیزی خبر داشتیم، برای چه اردو‌ها و اعزام‌های گوناگونی را در این ماه‌ها انجام دادیم. البته باید این موضوع را نیز بگویم که مگر در بخش بانوان پدیده‌ای مثل سهراب مرادی و کیانوش  رستمی حضور دارند که  بخواهیم انتظار کسب سهمیه المپیک داشته باشیم. وایلدکارت برای کسی است که امتیازات لازم را به دست نیاورده است  در حالی که ما تلاش می‌کردیم خودمان سهمیه کسب کنیم.


بیشتر بخوانید: درباره وایلد کارت بانوان برای حضور در المپیک توکیو اطلاعی ندارم


اگر وایلد کارت منتفی شود، آن را رسانه‌ای می‌کنیم

نائب رئیس بانوان فدراسیون فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: باید واقعیت‌ها را بپذیریم و ما در بخش بانوان شانس کسب  ۲ سهمیه داشتیم و اردو‌ها و اعزام هایمان را در این شرایط بی پولی ادامه دادیم. همچنان هم اردو‌ها را ادامه می‌دهیم و طبق بخشنامه‌ها کارمان را به پیش می‌بریم. اگر هم روزی قطعی شود که نمی‌توانیم وایلدکارت بگیریم، بدون هیچ معطلی آن را به صورت رسمی اعلام می‌کنیم. دریافت نکردن وایلد کارت که اتفاق عجیبی نیست. در المپیک برترین‌ها راهی مسابقات می‌شوند. اردو‌های بانوان همواره زودتر از آقایان آغاز می‌شود و اگر بدانیم که هیچ وایلدکارتی دریافت نمی‌کنیم، مگر بیماریم که در همه مسابقات گزینشی شرکت می‌کنیم؟

واکنش نائب رئیس فدراسیون وزنه برداری به منتفی شدن حضور بانوان در المپیک ۲۰۲۰

اگر نمی‌خواستیم از بانوان حمایت کنیم، چرا اردوها و اعزام‌ها را پیگیری کردیم؟

او گفت: چرا این همه هزینه کردیم؟ چرا حمایت کردیم که بتوانیم راهی المپیک شویم؟ اگر قرار است در بخش بانوان حمایتی نشود، من چه کاره هستم؟ چرا نائب رئیس بانوان هستم؟ شخص مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری نیز حمایت‌های زیادی در این بخش کرده است. البته باید این موضوع را بررسی کنیم و متوجه خواهیم شد که آیا واقعا شانسی برای دریافت وایلد کارت داریم یا خیر. شنبه در فدراسیون حاضر بودم و چنین بحثی از سوی ریاست فدراسیون مطرح نشده است.


بیشتر بخوانید: بانوی وزنه بردار ایرانی در جایگاه هفتم بازی‌های وزنه برداری گزینشی المپیک قرار گرفت


در سطح جهان نه، اما به نسبت خودمان خوب کار کردیم

بهرامی با انتقاد از برخی کارشناسان که موضوع وزنه برداری در بخش  بانوان را اتفاقی برای شعار دادن تلقی می‌کنند، گفت: اگر کسی بیرون  از فدراسیون در حال شیطنت است، به دلیل بی انصافی او است. برای بخش بانوان تلاش کردیم و این تلاش‌ها از نظر من چشمگیر است. بچه‌های ما در هر دوره از بازی‌ها بهتری از دوره قبلی حاضر می‌شوند. نمی‌گوییم که در سطح آسیا و جهان هستیم، اما به نسبت خودمان خوب کار کردیم. این‌ها را من نمی‌گویم و کارشناسان بین المللی به این حرف‌ها اذعان می‌کنند. به جای کمک کردن به یکدیگر در این کشور باید همکاری کنیم. بانوان ما به سختی و درمحدودیت‌ها تلاش می‌کنند و چرا باید چنین بحث‌هایی اتفاق بیافتد.

واکنش نائب رئیس فدراسیون وزنه برداری به منتفی شدن حضور بانوان در المپیک ۲۰۲۰

مگر رستمی و مرادی در بخش بانوان از کسب سهمیه بازماندند که ناراحت باشیم

او خاطرنشان کرد: در نهایت شاید اصلا نتوانستیم وایلدکارت بگیریم. مگر این امتیاز برای وزنه برداری مثل رستمی و مرادی اتفاق افتاده است. اگر هم بتوانیم با استفاده از وایلدکارت راهی المپیک شویم، یک امتیازی برای ورزش کشور خواهد بود. باید دیدمان را عوض کنیم. اگر واقعا کمیته بین المللی المپیک چنین چیزی را عنوان کرده باشد، مگر ما می‌توانیم آن را پنهان کنیم؟ تلاش خودمان را کردیم و اردو‌های مان را نیز برپا کردیم حتی همین روز‌های آخر به استان‌ها نامه زدیم و بیشتر پیگیر امور وزنه برداری بانوان بودیم. حتی نام بانوان را برای کمیته بین المللی ضد دوپینگ ارسال کردیم. اگر کسی توانست با وایلدکارت به المپیک برود هم افتخار است و قبول ندارم که در این کار کوتاهی کردیم.   


   بیشتر بخوانید: جایگاه نهمی بانوی ملی پوش وزنه برداری ایران در مسابقات گزینشی المپیک


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار