سرانه تولید زباله برای هر نفر حدود یک کیلوگرم است / جمع آوری روزانه حدود ۱۶۰ تن زباله در مهاباد

معاون خدمات شهری شهرداری مهاباد گفت: روزانه حدود ۱۶۰ تن زباله در سطح شهر تولید و جمع آوری می‌شود.

گیته معاون خدمات شهری شهرداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: جمع آوری ۱۶۰ تن زباله به صورت شبانه روز و به کارگیری ۲۷ دستگاه سبک و سنگین در محل سید آباد این منطقه پس از بی خطر سازی امحا می‌شود.

او افزود: زباله‌های جمع آوری شده با استفاده از پیمانکار مربوطه و تعداد ۱۵ دستگاه خاور، یک دستگاه کمپرسی، ۲ دستگاه عادت مکانیزه، ۵ دستگاه سایپا مخصوص حمل زباله، ۲ دستگاه جاروب مکانیزه، دو دستگاه کارواش شستشوی سطل‌های ۷۰۰ لیتری زباله انجام می‌شود.

گیته اضافه کرد: سایت پسماند سید آباد برای تخلیه پسماند شهری و به منظور اجرای صحیح دفن زباله در سایت پسماند سید آباد این حوزه اقدام به استقرار یک دستگاه بلدوزر D۸ و یک دستگاه لودر  نیروی انسانی کرده است.

او با اشاره به آلودگی های زیست محیطی این سایت تصریح کرد: در قسمت های شمالی سایت برای جلوگیری از پراكنده شده زباله های سبك، فنس كشی صورت گرفته و برای جمع آوری شیرآبه حاصل از زباله ها نیز یك استخر احداث شده كه شیرابه در ۲ مرحله در آن ته نشین می شود و خطر كمتری به محیط زیست وارد می كند.

معاون خدمات شهری شهرداری مهاباد همچنین به مکان یابی سایت جدید پسماند به وسیله مهندسین مشاور طرح به مکان‌های دیگر اشاره کرد و گفت: با توجه به رو به اتمام بودن و اشباع سایت پسماند سید آباد این معاونت اقدام به مکان یابی و به کارگیری مشاور ذیصلاخ (آرا زیست پارسیان مهر) در این رابطه کرده که سایت‌های کهریزک شیخان در مسیر ترشکان و آل بلاغ را پیشنهاد و در حال بررسی و رایزنی به ارگان‌های مربوطه است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.