حمله آمریکا به حشد الشعبی، محور گفت وگوی پمپئو با دبیر کل سازمان ملل

وزیر خارجه آمریکا از گفت وگوی خود با آنتونیو گوترش درباره حمله یکشنبه شب به حشد الشعبی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از گفت وگوی خود با آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل درباره حمله یکشنبه شب به حشد الشعبی خبر داد.

پمپئو در این باره در صفحه خود در توییتر نوشت: با گوترش درباره حمله آمریکا به مواضع حشد الشعبی صحبت کردم. من تاکید کردم اقدام ما در راستای بازداشتن ایران و حفاظت از جان آمریکایی‌ها صورت گرفته است.

آمریکا یکشنبه شب در اقدامی تجاوزکارانه مقر گردان‌های حزب‌الله عراق از زیرشاخه‌های الحشد الشعبی در شهرستان قائم در غرب عراق را بمباران کرد.

این حمله آمریکا که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر از نیروهای حشد الشعبی منجر شد، از سوی تمامی جریان‌های سیاسی و مقامات عراق و همچنین دیگر کشورها محکوم شده است.

در بیانیه پنتاگون ادعا شده که این حمله در پاسخ به حملات مداوم به پایگاه‌های منتسب به نیرو‌های آمریکایی در عراق صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۴۷ ۱۰ دی ۱۳۹۸
هی مایک پامپئو:
آیا؟ حضور آمریکا و ارتش سنتکام آمریکا درخاک کشور عراق با اجازه حکومت مرکزی عراق است؟؟
آیا؟ حضور ارتش سنتکام آمریکا در خاک کشور عراق با اجازه سازمان ملل و تمام اعضای شورای امنیت سازمان ملل و یا با رای گیری از اعضاء دائم و غیر دائم سازمان ملل است؟؟
آیا؟در خاک اشغال و غصب شده بدون اجازه صاحب اصلی خاک میتوان پایگاه و تاسیسات ایجاد کرد؟فقط بگوئید مطابق با کدام کنوانسیون حقوقی سازمان ملل؟؟
حال چرا؟ پس از اشغال خانه ی صاحبخانه اهل خانه را کشتار کرده اید؟! به کدامین گناه؟
هیئت حاکمه آمریکا و ارتش سنتکام شما چه کاره هستید که از آنطرف کره زمین بیائید به این طرف کره زمین و با اشغالگری و قلدرمآبی در امور یک کشور آزاد و مستقل مداخلات بیجا کنید و دائم مشغول تعیین تکلیف و امر و نهی باشید و اگر کسی و یا گروهی از اهل خانه و صاحبان اصلی آب و خاک به شما اعتراض کرد وقیحانه دست به کشتار و بمباران بزنید؟!!هان؟؟؟
چگونه؟ با اینهمه ادله و دلیل حمله خودتان را توجیه میکنید؟ و ادعا دارید که حق دفاع مشروع از مواضع خودتان را داشته اید؟ مگر شما در مرزهای محصور ایالات متحده قرار دارید؟ و قرار داشته اید؟ که حق دفاع مشروع از خودتان و ارتش سنتکام آمریکا را مطرح میکنید؟ جای تعجب ندارد که دائم العمر تمام اعضای کنگره و سنا و هیئت حاکمه آمریکا از اشغالگری صهیونیستهای غاصب در خاک اشغالی فلسطین مظلوم و بی پناه حمایت بی حد و حصر میکنید چون اشغالگری یکی از اصول بی بدیل و قلدرمآبی سیاسی از اصول سیاست خارجی و جهانی شماست برای همین هم با حمایت از اشغالگران صهیونیست اسرائیلی برایشان حق دفاع مشروع قائلید و در خاکی که از صهیونیستها صاحبان اصلی آن نیستند و آن را اشغال کرده اند تعیین پایتخت و سفارتخانه میکنید و........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۰ دی ۱۳۹۸
چه بهانه ی واهی .متاسف باید بود برای مسئولین و مردم عراق که عرضه ی اداره مملکت خودشون رو تدارن و هراجنبی رو راه میدن اونجا.تا پایگاه بزنن .یعنی خونه ی شما حریم نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟غیرت عربها کجا رفت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار