سفیر مکزیک و دو دیپلمات اسپانیا از بولیوی اخراج شدند

دولت موقت بولیوی سفیر مکزیک، کنسول اسپانیا و کاردار این کشور را اخراج کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت موقت بولیوی سفیر مکزیک، کنسول اسپانیا و کاردار این کشور را اخراج کرد و به آن‌ها ۷۲ ساعت مهلت داد تا بولیوی را ترک کنند.

ژانین آنییز، رئیس جمهور موقت بولیوی روز دوشنبه ماریا ترسا مرکادو سفیر مکزیک، کریستینا بورگرو کاردار اسپانیا و آلوارو فرناندز کنسول این کشور را «عنصر نامطلوب» خواند و به آن‌ها ۷۲ ساعت مهلت داد تا بولیوی را ترک کنند.

تنش میان مکزیک و بولیوی از نوامبر گذشته پس از آن آغاز شد که اوو مورالس، رئیس جمهور سابق و مستعفی بولیوی به عنوان پناهنده سیاسی از جانب دولت آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک پذیرفته شد.

پس از انتشار تصمیم آنییز مبنی بر اخراج سفیر مکزیک، وزارت امور خارجه مکزیک اعلام کرد از سفیر خود در لاپاز خواسته است برای حفظ امنیت خود به کشور بازگردد.

در بیانیه دستگاه دیپلماسی مکزیک آمده است: دولت مکزیک اقدامات سفیرمان را که همواره در سایه عمل به اصول سیاست خارجی برخاسته از قانون اساسی مکزیک و حقوق بین الملل بوده است، تایید می‌کند.

دولت اسپانیا نیز در اقدامی متقابل در واکنش به اخراج دیپلمات هایش از لاپاز، تصمیم گرفت سه نفر از کارکنان سفارت بولیوی در مادرید را اخراج کند.

علاوه بر این دولت اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بولیوی باید در اظهارنظر‌های خود تجدید نظر کند و هر چه زودتر روابط خوبی را که در سایه اعتماد و همکاری میان دو کشور وجود داشته است، برقرار سازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار