گفت‌وگوی مرکل، اردوغان و پوتین درباره لیبی

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در تماس‌های جداگانه با رؤسای‌جمهور ترکیه و روسیه، در خصوص حل دیپلماتیک بحران لیبی گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در خصوص تلاش‌ها به منظور دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک برای درگیری‌های لیبی، در تماس‌های جداگانه‌ای با رؤسای جمهور روسیه و ترکیه، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، تلفنی گفت‌وگو کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان در برلین با اعلام این مطلب گفت: آلمان گزارش‌ها در خصوص طرح‌های نظامی ترکیه در لیبی را با «نگرانی شدید» پیگیری می‌کند.

سخنگوی این وزارتخانه همچنین تمامی طرف‌های درگیر را به حداکثر خویشتنداری، احترام به ممنوعیت بین المللی صادرات تسلیحاتی به لیبی و افزایش تلاش‌ها برای دستیابی به راه حلی دیپلماتیک دعوت کرد.

وی افزود: بر سر تعاملات بیشتر به منظور تقویت تلاش‌های دیپلماتیک توافق حاصل شد. مرکل در خصوص تحولات سوریه نیز با اردوغان و پوتین در تماس‌های تلفنی خود بحث و تبادل نظر کرده است.

آلمان پیشنهاد داده تا میزبان یک کنفرانس صلح بین المللی در خصوص لیبی باشد که سازمان ملل در حال برنامه ریزی آن است. این نشست ممکن است پس از نشست برنامه ریزی شده میان اردوغان و پوتین در ماه ژانویه در برلین برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار