اسلامیان: تا تشکیل مجمع، بهاروند مسئولیت فدراسیون را برعهده خواهد داشت

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: طبق اساس‌نامه، تا زمان مجمع اصلی، بهاروند مسئولیت فدراسیون را برعهده خواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال: تا تشکیل مجمع، بهاروند مسئولیت فدراسیون را برعهده خواهد داشتبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود اسلامیان، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ابتدا  برای سلامتی تاج دعا می‌کنم. قبلا او مشکل قلبی داشت و فشار کاری زیادی در فوتبال و فدراسیون وجود دارد. در فدراسیون اسا‌س‌نامه‌ای داریم که به تایید فیفا رسیده و پیش‌بینی شده است که به هر دلیلی رئیس فدراسیون نتواند کارش را ادامه بدهد، نائب رئیس اختیار دارد و وظایف در هیئت رئیسه تقسیم می‌شود.  

او ادامه داد: طبق اساس‌نامه، بهاروند که نایب رئیس دوم است قبول مسئولیت می‌کند تا مجمع اصلی که در خرداد ماه سال آینده داریم، تشکیل شود. دبیر و یا سرپرست دبیری فدراسیون مسائل اجرایی را دنبال می‌کند و کار‌های کلان بر عهده رئیس و نواب او خواهد بود.

اسلامیان درمورد اینکه گفته می‌شود او در جلسات گذشته به عنوان سرپرست نائب رئیسی اول انتخاب شده است گفت: به هیچ وجه چنین چیزی صحت ندارد و من فقط عضو هیئت رئیسه هستم.


بیشتر بخوانید: زمان آبادی: سلامتی تاج در خطر است/ هیئت رئیسه می‌تواند یک سرپرست برای فدراسیون انتخاب کند


اسلامیان درمورد بازنشستگی و انتخاب جانشین تاج در ریاست فدراسیون فوتبال بیان کرد: مسئولیت سرپرستی، موقت است و تنها برای چند ماه روی می‌دهد. فدراسیون اسا‌س‌نامه‌ای دارد که مورد تایید دولت و فیفا قرار گرفته است و طبق قاعده با وزارت ورزش نیز تعامل داریم، اما اساس کار همان بند‌های درون اسا‌س‌نامه است.

 عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره پذیرش و یا رد استعفای تاج خاطرنشان کرد: اوضاع جسمی تاج خوب نیست و او شخصی  است که در جبهه جانباز شده و در گذشته فوتبالیست بوده است. به دلیل ثباتی که در فدراسیون فوتبال وجود دارد ۱۲ جایگاه بین‌المللی داریم و همه این‌ها به دلیل تلاش‌های تاج و هیئت رئیسه است. اما مهمترین مسئله در فوتبال ایران این است که ۷۰ درصد از درآمد فوتبال را در اختیار نداریم.


بیشتر بخوانید: شیعی: استعفای تاج به دلیل فشار‌های اطرافیان نبود/ به زودی انتخابات فدراسیون فوتبال را برگزار می‌کنیم


فدراسیون فوتبال در حالی این تعداد کرسی بین المللی دارد که فدراسیون کشتی در جایگاه ورزش ملی و اول ما یک جایگاه هم ندارد‌

او افزود: بهتر می‌دانید فوتبال ایران درآمدی ندارد و همین حالا استقلال و پرسپولیس هم مشکل مالی دارند و ۷۰ درصد درآمد فوتبال به ما تعلق نمی‌گیرد. با این وجود چاره‌ای جز نگاه به کمک دولت نداریم. در حال حاضر ۱۱ میلیون دلار پول فدراسیون در فیفا بلوکه شده است و اگر دولت نیمی از این مبلغ را به ما قرض بدهد تا پس از وصول مطالبات مان از فیفا این پول را برگردانیم، نیمی از مشکلات فدراسیون حل می‌شود.

اسلامیان اظهار داشت: شاهد هستیم در این کشور به آقایی با نام حاج قاسم با ۵ کلاس سواد ۴۵۰ میلیون یورو ارز دولتی می‌دهند که او هم این پول را خورد و رفت، اما به فدراسیونی که ۸۰ میلیون آدم پیگیر وضعیتش هستند کمکی نمی‌شود. ۸۰ درصد مشکلات فوتبال ایران مالی است. از ۲۰۹ عضو فیفا سوال کنید منبع درآمدشان از کجا است. امارات و عربستان که کشور‌های نزدیک ایران هستند برای حق پخش ۱۰۰ و ۱۲۰ میلیون دلار پول میلیون دلار می‌گیرند. طبق برآوردی که فیفا برای ما انجام داده است باید ۱۵۰ میلیون یورو بگیریم و مطمئن باشید اگر این مشکل حل نشود، حال و روز فوتبال ایران به سمت آماتوری می‌رود.

او تصریح کرد: وقتی ۷۰ درصد درآمد فدراسیون محقق نمی‌شود معلوم است حال و روزش هر روز بدتر می‌شود. امیدوارم این مسئله در مجلس حل شود. وقتی یک نفر ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون یورو
از این مملکت خارج می‌کند کمک ۱۰ میلیون دلاری به همه باشگاه‌ها و تیم‌های ملی زیاد است؟

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: خواهش من از آقای روحانی و دولت این است که فوتبال را فقط به عنوان یک توپ و ۲ دروازه نبینند چراکه فوتبال مسئله‌ای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و عزت یک کشور است. فوتبال در دنیا یک مسئله مهم است. دیدید رهبر انقلاب بعد از جام جهانی پیامی صادر کرده و وقتی مقابل اسپانیا باختیم، ایشان از زحمات تیم ملی تجلیل کردند. وقتی بالاترین شخص یک کشور روی فوتبال این گونه حساسیت دارند، باید مشکلات فوتبال هم حل شود. نمی‌گویم مدیریت اصلا در فوتبال اثر ندارد، اما واقعا مسائل مالی است که فوتبال را دچار چالش می‌کند.

اسلامیان درباره اینکه آیا پس از نشست امروز هیئت رئیسه سرپرست فدراسیون مشخص می‌شود، گفت: ان‌شاءالله.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار