آیت اله خاتمی:

ملت ایران ملت خسته شدن نیست/ مسئولان مراقب وعده‌ها و صحبت‌هایشان باشند

آیت اله خاتمی گفت: ملت ایران ملت خسته شدن نیست ولی دشمن را خسته می‌کند.

ملت ایران ملت خسته شدن نیست/ مسئولان مراقب وعده‌ها و صحبت‌هایشان باشندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت اله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در تجمع بصیرتی سالروز حماسه ۹ دی در بوشهر بیان کرد: در سال ۸۸، پس از آن‌که فتنه گران هشت ماه کشور را در التهاب نگه داشتند و آن را به بیگانگان هدیه دادند، قدرتی که توانست سفره فتنه دشمن را جمع کند قدرت شما مردم بود.

او گفت: اگر شما مردم در سراسر کشور به صحنه نیامده بودید شیطنت‌ها ادامه داشت و آنچه که حماسه ۹ دی را ماندگار کرد بصیرت مردم و اقدام به موقع آنان بود.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: هنوز مطالبی نگفته از فتنه وجود دارد اما همین مطالبی که از فتنه ۸۸ گفته شده نشان دهنده خواب‌هایی است که دشمن برای ملت دیده بود.

خاتمی گفت: امروز روز تجدید عهد هم هست، تجدید عهد با ولایت.

او ادامه داد: مردم استان بوشهر از نسل رئیسعلی دلواری و شهید عاشوری هستند اعلام می‌کنند که هر چه شیطنت امریکا در این سال‌ها بیشتر شده فریاد آن‌ها نیز رساتر و مشت‌هایشان گره کرده‌تر شده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امریکا در چهل سال گذشته دشمنی قبلی خود را نسبت به مردم ایران آشکار کرد، بیان کرد: امریکا، اکنون در دو عرصه به صحنه مقابله با امت اسلام آمده است، یکی در عرصه خارجی و باهدف خاموش کردن چراغ مقاومت در منطقه. در سوریه، لبنان، عراق و ایران و خاورمیانه جدیدی که وزرای خارجه امریکا از آن دم می‌زنند خاورمیانه‌ای است که چراغ مقاومت در آن خاموش شده بود.

خاتمی افزود: امریکا در لبنان، با هدایت سید حسن نصراله، ناکام شد، در سوریه نیز میزان زیادی از خاک سوریه در دست تکفیری‌ها بود، اما اکنون فقط ۱۰ درصد خاک این کشور در دست تکفیری هاست.

او، با اشاره به اینکه درعراق توطئه عمیقی با مدیریت امریکا در جریان است، گفت: این توطئه هزینه‌اش با عربستان است که قارون احمق منطقه و به تعبیر اربابشان گاوشیرده است و می‌خواهند نظام مردمی عراق را سرنگون کنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: تظاهرات در عراق را به اغتشاش تبدیل کرده اند، آتش زدن کنسولگری ایران در نجف و آشوب افکنی در کربلا، اعتراض نیست بلکه اغتشاش است.

خاتمی بیان کرد: در پاسخ به این توطئه‌های امریکا می گوییم که چراغی را که ایزد برفروزد، هرکس پف کند ریش و ریشه‌اش بسوزد.

او گفت: از مبحث داخلی هم امریکایی‌ها همان طور که به صراحت اعلام کرده‌اند به دنبال براندازی نظام هستند اما باید گفت که آن‌ها نمی‌توانند نظام انقلابی ایران را که بنایی محکم و مستحکم است با ستون‌هایی پولادین، براندازند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: نخستین ستون نظام عنایات خداست و ستون دوم وجود رهبری شجاع، مخلص، انقلابی، فقیه، مجتهد، رزمنده و مجاهد است.

خاتمی افزود: بوش پسر گفته بارها به مرز حمله به ایران نزدیک شدیم ولی حضور این سید (رهبرانقلاب) ما را از حمله بازداشت. الان هم باید بگوییم که مردم با رهبری ایشان اثبات کرده می‌کنند و خواهند کرد که امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند.

او، سومین ستون نظام را مردم وفادار عنوان کرد و گفت: ستون چهارم نیز نیروی مسلح شجاع و توانمند کشور هستند که زاهدان شب و شیران روز هستند.

امام جمعه موقت تهران، عنوان کرد: آنچه که شبکه های ماهواره ای تبلیغ می کنند از بُن بی اساس است، این نظام نظامی محکم و درختی تنومند است که اغتشاشات هم نمی توانند شاخه آن را جدا کند.

خاتمی افزود: امید ما این است که فرودگاه نهایی این انقلاب ظهور امام زمان (عج) باشد.

او با بیان اینکه مشکلات به پایان می رسد، گفت: زمستان تمام می شود و روسیاهی برای زغال‌هایی می ماند که ناامیدی را در ملت دمیدند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: نخستین توطئه تضعیف مبانی اعتقادی است. دشمنان در پی تضعیف اعتقادهای مقدس مردم هستند می خواهند اعتقادات نسل جوان را از بین ببرند که حوزه‌های علمیه و روحانیون نقش اول را در مقابله با این توطئه دارند با هدایت جوانان و پاسخگویی به شبهات آنان.

خاتمی تضعیف ارزش ها را توطئه دیگر دشمن عنوان کرد و گفت: دشمن به دنبال کمرنگ کردن ارزش هایی مانند شهادت و جهاد است. در برخی نقاط دیدیم که نام شهدا را از اماکن برداشتند که این کار ضد انقلاب است. دشمن می‌خواهد کاری کند که جهاد ارزش نباشد، سابقه رزمندگی ارزش نباشد.

او، تزریق ناامیدی را سومین توطئه خواند و افزود: دشمن می خواهد وانمود کند که نظام در شیب سقوط است در حالی که امریکا و صهیونیست در شیب سقوط هستند.

امام جمعه موقت بیان کرد: مشکلات و گرانی های طاقت فرسا وجود دارد که بخشی از آن مربوط به سوء تدبیرهاست و بخشی کار دشمن است که می خواهند مردم را خسته کنند اما ملت ایران ملت خسته شدن نیست ولی دشمن را خسته می‌کند.

خاتمی گفت: دوستداران انقلاب اسلامی با هر گرایشی که دارند، بدانند دمیدن در ناامیدی بازی در میدان دشمن است و باید هوشیار باشیم که در میدان دشمن بازی نکنیم.

او چهارمین توطئه را تزریق دروغ، اهانت، تخریب و بی اعتمادی در نظام اسلامی دانست و افزود: مسئولان بدانند برای جلب اعتماد مردم، باید مراقب وعده‌ها و صحبت‌هایشان باشند، باید به وعده‌ها عمل کنند.

امام جمعه موقت تهران ستون خیمه انقلاب را ولایت عنوان کرد و ادامه داد: در فتنه ۸۸، فتنه گران شعار می دادند، مرگ بر اصل ولایت فقیه و مردم به خوبی جواب دادند که مرگ بر ضد ولایت فقیه.

خاتمی گسترش فساد را توطئه دیگر دشمن خواند و افزود: نمی گوییم که بدحجاب و شل حجاب عامل دشمن است اما بدحجابی و بی حجابی نقشه امریکاست برای به فساد کشیدن دشمن.

او، کنار کشیدن مردم از انقلاب را توطئه بعدی دشمن بیان کرد و گفت: فشار اقتصادی بر همین اساس به کشور تحمیل شده است اما مردم با بصیرت خوب می دانند که آزاد بودن، استقلال داشتن و سربلند زندگی کردن، هزینه دارد.

امام جمعه موقت افزود: آن‌هایی که می گویند با امریکا بسازیم مشکلات کمتر می شود در توهم هستند.

خاتمی یکی از جلوه‌های حضور مردم در صحنه را شرکت در انتخابات عنوان کرد و گفت: برخی می گویند در انتخابات شرکت نمی‌کنیم باید به آن‌ها گفت که آیا به سرنوشت  و عزت کشورتان اهمیت نمی‌دهید؟ نمی‌خواهید نظامی که شما را در دنیا سرفراز کرده سرپا باشد؟ هر رای در انتخابات رای آری دیگری به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

او هشتمین توطئه را نفوذ در مراکز تصمیم گیری دانست و افزود: مسئولان عوامل روح اله زم را در داخل شناسایی و معرفی کنند.

امام جمعه موقت گفت: شورای نگهبان کف صلاحیت را برای داوطلبان مجلس در نظر می‌گیرند و شما مردم باید سقف صلاحیت را در نظر بگیرید و فردی که از صمیم جان انقلابی و ضد استکبار باشد را انتخاب کنید. فردی که شیفته خدمت باشد نه تشنه قدرت.

خاتمی تشدید اختلافات را توطئه دیگر دشمن معرفی کرد و افزود: ما یک محور وحدت داریم که ولایت است و باید آن را حفظ کنیم. سلیقه‌های شخصی را تحمل کنیم و همه زیر پرچم ولایت باشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.