تلاش روسیه و چین برای برداشتن برخی تحریم‌های کره شمالی

اعضای سازمان ملل امروز در جلسه‌ای غیررسمی برای دومین بار پیشنهاد روسیه و چین برای برداشتن برخی از تحریم‌های کره شمالی را بررسی خواهند کرد.

سازمان مللبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، اعضای سازمان ملل قرار است امروز (دوشنبه) به صورت غیررسمی برای دومین دور مذاکرات بر سر پیشنهاد روسیه و چین برای برداشتن مجموعه‌ای از تحریم‌های کره شمالی تشکیل جلسه بدهند.

دیپلمات‌های سازمان ملل گفتند آمریکا در اقدامی برای حفظ اتحاد شورای امنیت بر سر کره شمالی، پیش نویس یک بیانیه مطبوعاتی را درباره این مساله ارائه کرد، اما روسیه و چین این اقدام را رد کردند.

دیپلمات‌های سازمان ملل اعلام کردند چین و روسیه به جای این قرار است روز دوشنبه دور دوم مذاکرات بر سر این پیش نویس قطعنامه را برگزار کنند.


بیشتر بخوانید: تاکید کیم‌جونگ‌اون بر توسعه صنعت تسلیحات و دفاعی کره شمالی


یک دیپلمات شورای امنیت که خواست نامش فاش نشود روز یکشنبه چین و روسیه را به هماهنگی با کره شمالی بر سر این پیش نویس و اجازه دادن به کره شمالی برای وارد کردن شروط خود در متن پیش از تعامل آن‌ها با شورای امنیت متهم کرد.

پیش‌تر چین و روسیه پیش نویس یک قطنامه شورای امنیت را اوایل ماه جاری میلادی ارائه کردند که بر اساس آن تحریم‌های اعمال شده بر صنایعی که صد‌ها میلیون دلار برای کره شمالی پول به همراه می‌آورد برداشته شود.

این تحریم‌ها در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ اعمال شد تا پول برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی قطع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار