در نشست"سود بری اسرائیل از بی ثباتی عراق"؛

ماجد غماس: محور مقاومت در عراق حرف اول را میزند

نماینده مجلس عراق گفت:قدرت گیری محور مقاومت در عراق، آمریکا را از رسیدن به اهدافش در این کشور بازداشت.

ماجد غماس :عراق در مسیر رسیدن به حکومت اکثریتبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نوزدهمین نشست تخصصی با عنوان "سودبری اسرائیل از بی ثباتی عراق" با حضور ماجد غماس (ابوعارف) نماینده مجلس اعلای عراق و علی الزبر جاوی (ابونور) نماینده حزب فضیلت این کشور در خبرگزاری قدس برگزار شد.

ماجد غماس در این نشست با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در آشوب‌های اخیر عراق اظهار کرد: مسئله فعلی این است که به تازگی مردم عراق از قفسی که عده قلیلی از حکمرانان این کشور ساخته بودند رهایی یافته اند. در آن زمان مردم شاهد حکمرانی اقلیت بر اکثریت بودند و امروز در مسیر  حکومت اکثریت بر کشور آنهم با استفاده از دموکراسی قرار گرفته اند.

او ادامه داد: که این امر خوشایند کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیست.آنها واهمه دارند که تجربه ای که عراق پس از سقوط صدام پشت سرگذاشت برای حکومت های عرب منطقه هم تکرار شود . به صورت کلی می توان گفت که شکل گیری عراقی قوی که اهرم‌های خوبی در منطقه داشته باشد،  به کام کشور‌های عرب خلیج فارس خوشایند نخواهد بود.

 نماینده مجلس اعلای عراق گفت: آمریکا بعد از اشغال عراق احساس کرد به هدف مورد نظر خود دست نیافته و برخلاف انتظار آنها نیرو‌های مجاهد و محور مقاومت در عراق به قدرت رسیده و حرف اول را در این کشور می‌زنند، به باور من قدرت یافتن محور مقاومت خطر بزرگی برای واشنگتن محسوب می‌شود. شاید به همین دلیل هم ایالات متحده قبل از شدت گرفتن آشوب‌های عراق اعلام کرده بود که قصد دارد نیروهای نظامی خود را  از منطقه خارج کند.

ماجد غماس بیان اینکه معامله قرن مهمترین علت‌ به وجود آمدن مسئله عراق است افزود: رژیم صهیونسیتی به دنبال آن است که پناهندگان فلسطینی را به بخش‌هایی از عراق بفرستد. اسرائیل قصد دارد با اجرای معامله قرن قصد دارد خیال خود را بابت مسئله پناهندگان فلسطینی آسوده کند. هدف دیگر آنها جایگزین کردن  محصولات اسرائیلی به جای کالاهای کشورمان است، بنابراین سوار شدن بر موج اعتراضات مردمی عراق امری طبیعی محسوب می شود که هدف نهایی آن ضربه زدن به محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار