تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس، دو دستاورد تکمیل خط انتقال آب به روستای قطرم

فرماندار بافق گفت: با تکمیل پروژه انتقال آب به روستای قطرم این روستا از طریق مجتمع آبرسانی مبارکه به شبکه پایدار آب وصل خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد زاده رحمانی فرماندار بافق در بازدید از پروژه انتقال آب به روستای قطرم، گفت: قطرم بافق تنها روستای شهرستان است که از شبکه پایدار آب شرب و بهداشت برخوردار نیست که در بعضی از مواقع نیاز دارد تا آبیاری سیار انجام شود.

او افزود: با تکمیل این پروژه که شامل ۲۲ کیلومتر خط انتقال است این روستا نیز از طریق مجتمع آبرسانی مبارکه به شبکه پایدار آب وصل خواهد شد.

زاده رحمانی تصریح کرد: با تکمیل و راه اندازی این پروژه مشکل اساسی چندین ساله ساکنان این روستا که از مناطق هدف گردشگری شهرستان از جمله روستا‌های مولد استان نیز محسوب می‌شود، حل خواهد شد که تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس را نیز در پی خواهد داشت.

فرماندار بافق با بیان اینکه عملیات لوله گذاری تا پایان امسال تکمیل می‌شود در مورد جزییات این پروژه نیز گفت: از مجموع ۲۲ کیلومتر پروژه ۱۷ کیلومتر آن لوله گذاری پلی اتیلن که پیشرفت کار ۷۰ درصد دارد و مابقی نیز لوله گذاری چدنی است که عملیات آن پس از اتمام قسمت اول آغاز خواهد شد.

داوود پور امینی بخشدار مرکزی بافق نیز با اشاره به میزان اعتبار لازم جهت تکمیل این پروژه عنوان داشت: در مجموع بیش از ۳۶ میلیارد ریال جهت تکمیل این طرح نیاز است.
او افزود: با تکمیل این طرح مشکل تامین آب شرب و بهداشت ۶۰ خانوار روستای قطرم، چاه کشاورزی شهدا و شهید بهشتی نیز رفع خواهد شد.
فرماندار بافق به همراه بخشدار مرکزی، رییس اداره آب و فاضلاب روستایی، پیمانکار، برخی از مسئولان و همچنین دهیار و عضو شورای روستا از پروژه خط انتقال آب شرب به روستای هدف گردشگری قطرم این شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان تکمیل این طرح قرار گرفت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.