اردوغان: لیبی امانت آتاتورک است

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت لیبی امانت عثمانی‌ها و مصطفی کمال آتاتورک است.

اردوغان: لیبی امانت آتاتورک استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با بیان این که لیبی امانت عثمانی‌ها و مصطفی کمال آتاتورک است، اعلام کرد پارلمان ترکیه ماه ژانویه در مورد اعزام نیرو به لیبی رأی گیری خواهد کرد.

وی گفت: اجرای یادداشت تفاهم همکاری امنیتی و نظامی با لیبی آغاز شد و درخواست اعزام نیرو به لیبی را به پارلمان ترکیه تقدیم خواهم کرد.  تحولات در لیبی را از نزدیک زیر نظر داریم و آنچه در این کشور رخ می‌دهد برای ما بسیار اهمیت دارد.

اردوغان تاکید کرد: مخالف اقدامات ژنرال کودتاگر خلیفه حفتر هستیم و به طور کامل از دولت لیبی در طرابلس حمایت می‌کنیم. دولت قانونی لیبی از نیرو‌های ما دعوت کرد و باید به این دعوت پاسخ بدهیم.

وی افزود: بر مشارکت تونس، الجزایر و قطر در نشست برلین درباره بحران لیبی اصرار داریم. با تونس درباره حمایت از دولت فایز السراج در لیبی به منظور تحقق ثبات در این کشور توافق کردیم. توطئه‌هایی برای محروم کردن ترکیه از حقوقش در شرق دریای مدیترانه اجرا می‌شود، اما یادداشت تفاهم با لیبی، حقوق ما را حفظ می‌کند. امیدواریم هفتم یا هشتم ژانویه آینده، موافقت پارلمان برای اعزام نیرو‌های ترکیه به لیبی را به دست بیاوریم.

رجب طیب اردوغان در بخش دیگری از سخنانش درباره سوریه گفت: بعضی کشور‌ها به تعهدات خود درباره خروج تروریست‌ها تا عمق ۳۰ کیلومتری مرز‌های ترکیه و سوریه عمل نکرده اند. مساحتی که از تروریست‌ها در سوریه پاکسازی کردیم به هشت هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع می‌رسد. به اروپایی‌ها اعلام کردیم ترکیه نمی‌تواند ورود موج جدید آوارگان را بپذیرد و باید آرامش در ادلب برقرار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
فردوس
۱۷:۳۶ ۰۵ دی ۱۳۹۸
بابا این مرد رویایی شده میخواد سری بین سرها در بیاره.
Netherlands
ایران
۰۹:۴۵ ۰۶ دی ۱۳۹۸
دیر یا زود سرش به سنگ خواهد خورد .
آخرین اخبار