برگزاری همایش رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی خوزستان

با حضور رئیس کل دادگستری استان خوزستان سومین همایش فصلی رؤسا و دادستان‌های عمومی و انقلاب حوزه‌های قضایی و معاونان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  در همایش رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان گفت: انتظار مردم از قوه قضائیه اجرای عدالت است و کلیه امور دستگاه قضایی نیز باید با این هدف انجام گیرد.

او افزود: دستگاه قضایی ملجاء و پناهگاه مردم است. همچنین رسیدگی به حقوق عامه یکی از وظایف مهم قوه قضائیه است که با هدف پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و همچنین کرامت مردم باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

حجت الاسلام مرادی بر افزایش بازدید‌های مؤثر از ندامتگاه‌های استان و دیدار با زندانیان از سوی دادستان‌های عمومی و انقلاب، اشاره کرد و بیان داشت: برخی افراد به دلیل بدهی‌های اندک در زندان هستند که می‌توان با جلب حمایت‌های خیرین، این افراد را آزاد و به جامعه برگرداند.

در ادامه این همایش مسئولان قضایی استان به ارائه گزارش از حوزه‌های فعالیت خود پرداختند.

ابلاغ الکترونیکی بیش از ۸۰ درصد اوراق قضایی در دادسرا‌ها و دادگاه‌های استان و رشد چندبرابری آن نسبت به سال گذشته، افزایش پرونده‌های مختومه نسبت به مدت مشابه سال قبل، تلاش برای رفع کمبود کادر قضایی و اداری از طریق جذب قضات بومی طی چهار دوره کارآموزی و پیگیری جذب پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال ۹۶، پیگیری مطالبات مردمی در زمینه حقوق عامه، برگزاری دوره‌های آموزش داوطلبان داوری و اخذ آزمون از آنان از اقداماتی بود که توسط مسئولان قضایی و اداری در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.