طرح وزیر دفاع آمریکا برای خارج کردن نیرو‌های این کشور از غرب آفریقا

روزنامه نیویورک تایمز از طرح وزیر دفاع آمریکا برای خارج کردن نیرو‌های این کشور از غرب آفریقا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز امروز سه شنبه گزارش داد، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در نظر دارد در راستای جابجایی و استقرار حدود ۲۰۰ هزار نیروی آمریکایی این کشور در خارج، سربازان خود را از غرب آفریقا خارج کند.

طبق گزارش نیویورک‌تایمز، این طرح شامل خروج از یک پایگاه پهپادی در نیجر است که اخیر با بودجه ۱۱۰ میلیون دلاری ساخته شد و همچنین پایان مشارکت با نیرو‌های فرانسوی که با شبه نظامیان در مالی، نیجر و بورکینافاسو می‌جنگند، می‌شود.

انتظار می‌رود، تصمیم اولیه درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از غرب آفریقا تا ماه ژانویه اتخاذ شود و لایحه آن برای تصویب به کنگره ارسال خواهد شود.

آمریکا حدود ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ سرباز در آفریقا دارد که بیشترین تعداد آن‌ها در منطقه آفریقای سیاه [مناطق جنوب صحرای بزرگ آفریقا] و شاخ آفریقا متمرکز شده است. تصمیم پنتاگون برای خروج نیرو‌های آمریکایی از غرب آفریقا شامل سربازان آمریکایی مستقر در نیجر، چاد و مالی خواهد بود.

مقامات پنتاگون گفته‌اند وزیر دفاع آمریکا در حال کاهش نیرو‌های آمریکایی در خاورمیانه است که این طرح شامل خروج پنج هزار سرباز آمریکایی از مجموع ۲۵ هزار سرباز مستقر در عراق و چهار هزار سرباز آمریکایی از مجموع ۱۲ هزار سرباز مستقر در افغانستان است.

مقامات آمریکایی در حالی تصمیم به خارج کردن نیرو‌های خود از آفریقا و آمریکای لاتین گرفته‌اند که به رغم وعده‌های پنتاگون مبنی بر خروج سربازان آمریکایی از خاورمیانه و افغانستان، هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

سخنگوی پنتاگون تاکنون واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار