واکنش ترکیه به حکم دستگاه قضایی عربستان درباره عاملان قتل خاشقجی

ترکیه به حکم دستگاه قضایی عربستان سعودی درباره پرونده قتل جمال خاشقجی واکنش نشان داد.

واکنش ترکیه به حکم عاملان قتل خاشقجیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، ترکیه امروز (سه‌شنبه) به حکم دستگاه قضایی عربستان درباره پرونده جمال خاشقجی واکنش نشان داد و اعلام کرد صرف نظر از اینکه پرونده چقدر حساس باشد تلاش‌ها برای پاسخگویی به علت وقوع این ماجرا باید ادامه یابد.

«فخرالدین آلتون» رئیس اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه به این حکم واکنش نشان داد و اظهار داشت نتیجه این دادگاه مغایر با اجرای عدالت بوده است.

وی همچنین حکم این دادگاه را «توهین» به اطلاعات ناظران منصف عنوان کرد و گفت: رسانه‌های بین‌المللی باید پرونده خاشقجی را تا زمان پاسخگویی واقعی ادامه دهند ... مسئولان این رویداد باید دیر یا زود با عدالت روبه‌رو شوند. این قتل در یک مرکز دیپلماتیک و برخلاف قاعده دیپلماتیکی رخ داده است. ما بدون توجه به حساسیت آن، پرونده را بررسی می‌کنیم.

روز دوشنبه، عربستان سعودی در جریان پرونده قتل خاشقجی، پنج نفر را به اعدام و سه تن دیگر را به زندان محکوم کرد، ضمن آنکه اتهامات مربوط به سه نفر دیگر را نیز رد کرد و آن‌ها را تبرئه کرد. در این میان عده‌ای ضمن انتقاد از دستگاه قضایی عربستان، ریاض را به تمسخر عدالت متهم کردند. دستگاه قضایی عربستان در حکم خود نزدیکان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را که مظنون به دست داشتن در قتل خاشقجی بودند، تبرئه کرد.

قتل خاشقجی باعث بروز یک طغیان جهانی شد و برخی دولت‌های غربی و همچنین سیا گفتند که محمد بن سلمان، شاهزاده سعودی دستور قتل را داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار