کدام تیم‌های ورزشی جهان بیشترین دستمزد را به بازیکنان خود می‌دهند؟

بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که در میان تیم‌های ورزشی جهان، تیم فوتبال بارسلونا بیشترین دستمزد را به بازیکنان خود می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، طبق بررسی ها، در میان تمام تیم‌های ورزشی جهان، تیم‌های فوتبال بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس بیشترین دستمزد را به بازیکنان خود می‌دهند.

بر اساس اعلام دهمین جلد بررسی حقوق‌های جهانی ورزش توسط سایت «اسپورتینگ اینتلیجنس»، بارسلونا با میانگین حقوق پایه ۱۲.۸ میلیون دلار برای یک بازیکن تیم اصلی در صدر جدول قرار داد.

این رقم نسبت به سال گذشته که بارسلونا با میانگین ۱۳/۷ میلیون دلار در رده اول قرار گرفته بود پایین‌تر است؛ و مبلغ پرداختی به لیونل مسی بیش از ۶۵ میلیون دلار بوده است.

رئال مادرید با پرداخت میانگین ۱۱/۶ میلیون دلار به هر بازیکن مقام دوم را حفظ کرده و یوونتوس، که در لیست سال گذشته نهم بود، با رقم ۱۰.۵۴ میلیون دلار در رده سوم قرار دارد.

دیگر باشگاه‌های فوتبالی در میان ۲۰ تیم برتر، پاری سن ژرمن (رتبه ۱۲) و منچسترسیتی (رتبه ۱۳) هستند.

ارقام مورد استفاده در این تحقیق دستمزد پایه سالانه است و شامل پاداش امضای قرارداد، پاداش عملکرد و سایر موارد اضافی نیست.

کدام تیم‌های ورزشی جهان بیشترین دستمزد را به بازیکنان خود می‌دهند؟

در بین ۱۰ تیم برتر، هفت تیم از تیم‌های NBA هستند و تیم‌های بسکتبال حرفه‌ای آمریکا در مجموع ۱۵ جایگاه از ۲۰ رتبه برتر را به خود اختصاص داده اند.

در سال ۲۰۱۷، سه تیم برتر اوکلاهاما سیتی تاندر، کلولند کاوالیرز و گلدن استیت بودند، در حالی که در سال ۲۰۱۸ سه تیم NBA میانگین سقف پرداخت ۱۰ میلیون دلار برای هر بازیکن را شکستند.

در سال جاری، پورتلند تریل بلیزرز با رقمی بیش از ۱۰/۴ میلیون دلار در رده چهارم قرار دارند، گلدن استیت با میانگین ۱۰.۲۸ میلیون دلار در رده پنجم و اوکلاهما سیتی با ۹/۸۳ میلیون دلار در رده ششم قرار گرفته است.

در بین تیم‌هایی که امسال در رتبه‌های ۲۱ تا ۳۰ قرار دارند، نه تیم از NBA هستند که در این میان بایرن مونیخ قهرمان بوندسلیگا، در رتبه ۲۲ جای دارد.

یوونتوس سال ۲۰۱۷ در رتبه ۳۲ قرار گرفت، اما سال گذشته با خرید کریستیانو رونالدو و سایر بازیکنان گران قیمت به رتبه ۱۰ رسید.

بزرگترین صعود کنندگان در تازه‌ترین بررسی تیم بوفالو بیلز NFL بود که ۶۰ پله صعود کرد و از رتبه ۱۵۲ به رتبه ۹۲ رسید و آتلانتا فالکون با ۵۹ پله صعود از رده ۱۲۳ به رده ۶۴ دست یافت.

چهار تیم از پنج تیمی که بیشترین سقوط را داشتند تیم‌های لیگ بیس بال بودند، از جمله تورنتو بلو جیز، که با ۱۲۳ پله سقوط به رده ۱۷۲ رسید. نیویورک یانکیز برترین تیم نخستین بررسی در سال ۲۰۱۲ بودند.


بیشتر بخوانید: بهترین گلزنان تاریخ ال کلاسیکو/ لیونل مسی با اختلاف در صدر +عکس



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار